عدم رسیدگی پزشکی به یک شهروند بازداشتی بلوچ در زندان دزاپ

به گزارش رسانک، امروز یکشنبه ۶ اسفند ماه ۱۴۰۲، در حالی که “قادر گرگیج” شهروند بازداشتی بلوچ بیش از یک هفته است به دلیل شرایط نامساعد جسمانی در بهداری زندان دزاپ (زاهدان) بستری می باشد، از مراجعه به پزشک در خارج از زندان جهت رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

“قادر گرگیج”، ۵۲ ساله، فرزند شاه محمد، متاهل و دارای هشت فرزند، از معتمدین بلوچ اهل زاهدان است که به مدت ۸۷۶ روز در زندان مرکزی زاهدان مبحوس بوده و از یک هفته قبل شده بود.

بر اساس همین گزارش قادر روز دوشنبه هفته پیش از بند هشت زندان مرکزی زاهدان بخاطر بیماری زمینه‌ای قلب و فشار خون به بهداری منتقل شده و مسئولین زندان در آخرین پیگیری به بستگان وی گفته‌اند که به بند منتقل شده ولی خانواده هنوز نمی دانند که آیا حال وی هنگام ترخیص از بهداری و بازگشت به بند مساعد بوده یا خیر.

گفتنی است که نیروهای اطلاعات سپاه در ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۰، با یورش به منزل قادر و بدون ارائه حکم اقدام به تفتیش منزل و بازداشت وی کردند و وی کماکان بلاتکلیف در زندان زاهدان محبوس است و خانواده وی هر بار که جهت پیگیری پرونده اش به دادگاه مراجعه می کنند با رفتار ناشایست و توهین آمیز مسئول شعبه ۳ دادگاه به نام “قائم‌خواه” مواجه می شوند.

لازم به ذکر است که نیروهای اطلاعات سپاه عنوان کرده‌اند که قادر را در رابطه با موضوع مواد مخدر بازداشت کرده‌اند که وی این اتهامات را در مرحله بازپرسی شعبه ۳ دادگاه بشدت رد نموده است و بازداشت وی بدلایل سیاسی و با هدف سناریوسازی علیه او می باشد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*