آزادی “علیم گمشادزهی” پس از هشت روز بازداشت توسط نیروهای امنیتی

به گزارش رسانک، امروز دوشنبه ٢٣ بهمن ماه ۱۴۰۲، یکی از سر طایفه‌های نزدیک به نهاد‌های امنیتی که روز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه به دستور دادستان سراوان، توسط نیروهای نظامی بازداشت شده بود، آزاد شد.

آقای “علیم گمشادزهی”، حدودا ۶۰ ساله، فرزند خلیل و ساکن گُشت واقع در شهرستان سراوان با تلاش ها و رایزنی های چند تن از ریش سفیدان و معتمدان بلوچ پس از هشت روز بازداشت ازاد شده است.

علیم پس از بالا گرفتن درگیری لفظی با دادستان سراوان در خصوص به گروگان گرفته شدن یکی از فرزندانش توسط افراد ناشناس و پرتاب استکان چای به طرف او بازداشت شده بود.

گفتنی است که مدتی پیش یکی از فرزندان علیم توسط افراد ناشناس به گروگان گرفته شده و او به همین جهت با دادستان دیدار داشته است.

آقای علیم گمشادزهی از جمله افرادی است که ضمن شرکت در دیدار جنجالی برخی از مردم بلوچستان و سیستان با علی خامنه ای در ٢٠ شهریور ماه سال جاری در تهران؛ بر خلاف خواست اکثریت مردم، شهروندان بومی را تشویق به شرکت در این دیدار و آنها را سازماندهی کرده بود.

لازم به ذکر است خبرگزاری رسانک، پیشتر طی گزارشی در ٨ دی‌ ماه ۱۴۰۲، از اخاذی و زورگیری یکی از اعضای بومی سپاه (زکریا گمشادزهی یکی دیگر از فرزندان علیم) از سوختبران خبر داده بود که به همراه نیروهای دیگر با بستن منطقه مرزی آب‌انار واقع در نزدیکی شهر گشت در شهرستان سراوان با تعیین مبالغ مختلف برای شهروندان شهرهای مختلف بر اساس فاصله آنها نسبت به مرز مبالغ مختلفی را تعیین کرده بودند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*