دیدار شماری از روحانیون شهرستان نیکشهر با مولوی عبدالحمید

به گزارش رسانک، امروز چهارشنبه ١٧ آبان ماه ۱۴۰۲، جمعی از روحانیون برجستۀ مناطق «بنت»، «دِهان» و «چاهان» از توابع شهرستان نیکشهر با مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در محل دفتر ایشان دیدار کردند.

روحانیون مناطق مذکور در این دیدار با قرائت بیانیه‌ای در واکنش به مسائل داخلی کشور و نیز اتفاقات غزه، به بیان دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداختند.

روحانیون مناطق بنت و دهان در ابتدای بیانیۀ خود از مولوی عبدالحمید و مجموعۀ دارالعلوم زاهدان به‌عنوان «خیرخواه دولت و ملت و کشور» یاد کرده و با بیان این نکته که «مولانا عبدالحمید هیچ‌گونه وابستگی به کشورهای معاند ندارد»، به نقش مؤثر مولانا عبدالحمید در امنیت موجود در بلوچستان و سیستان اشاره کردند.

در این بیانیه همچنین ضمن تاکید بر آزادی علمای دربند اهل‌سنت و تمام زندانیان اتفاقات یک سال اخیر، از مسئولان خواسته شده است که «به‌جای افزایش فشارها بر مولانا عبدالحمید و مجموعۀ دارالعلوم زاهدان»، جمعه‌های خونین زاهدان و خاش را «به‌صورت ویژه و منصفانه» مورد رسیدگی قرار دهند.

علمای مناطق بنت و دهان و چاهان اشاره‌ای هم به پلمپ نمازخانه پونک در تهران داشتند و اقامۀ نماز را از مهمترین وظایف حکومت اسلامی برشمردند و خواستار بازگشایی این نمازخانه شدند.

مولوی عبدالحمید نیز در این دیدار طی سخنانی بر لزوم «اجرای عدالت و قانون»، «رفع تبعیض»، «سپردن امور به افراد توانمند» و «مدیریت صحیح مسائل» برای برون‌رفت کشور از مشکلات موجود تاکید کرد.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*