تکمیلی-جان باختن یک دانشجوی بلوچ دو روز پس از بازداشت توسط اطلاعات سپاه در زاهدان

جان باختن یک دانشجوی بلوچ دو روز پس از بازداشت توسط اطلاعات سپاه در زاهدان

به گزارش رسانک، یک نوجوان دانشجوی بلوچ که روز سه شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۲، بدلیل فعالیت در فضای مجازی توسط نیروهای اطلاعات سپاه در زاهدان بازداشت شده بود، جان خود را از دست داد.

هویت این نوجوان دانشجوی بلوچ، “سپهر شیرانی”، ۱٩ ساله، فرزند دکتر علی اهل پنوچ (فنوج) و ساکن زاهدان عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، سپهر در برخی مواقع بصورت داوطلب با انتظامات مسجد مکی همکاری می‌کرده و در روز سه‌شنبه حوالی ساعت چهار بعد از ظهر از منزل خارج و تلفن همراه وی نیز خاموش شده است.

با پیگیری‌های خانواده این شهروند، آنها از بازداشت فرزندشان توسط نیروهای اطلاعات سپاه اطمینان حاصل کرده‌اند که نیروهای امنیتی دلیل بازداشت وی را فعالیت در فضای مجازی عنوان کرده و اعلام کرده بودند که پس از پرسیدن چند سوال او را آزاد می‌کنیم.

صبح امروز ١٢ بهمن ماه حوالی ساعت ۴:٣٠ دقیقه پیکر بی جان سپهر در حالی که از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفته بوده بر روی پشت بام منزل آپارتمانی شان پیدا شده است. این در حالی است که خانواده وی هیچ اطلاعی از چگونگی آزادی وی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه نداشته‌اند و علاوه بر این او چگونه و چرا به پشت بام رفته که این مسئله نشان می‌دهد اطلاعات سپاه با توجه به سابقه نهادهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی ایران خصوصاً طی پانزده ماه اخیر در حال سناریوسازی می‌باشد تا قتل وی را قبول نکند.

گفتنی است که پیشتر نیز نیروهای امنیتی به سپهر در رابطه با فعالیت هایش در فضای مجازی و حضور در انتظامات مسجد مکی و حمایت از اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم در بلوچستان هشدار و تذکر داده و وی را تهدید کرده بودند.

نهاد امنیتی اطلاعات سپاه و مقام‌های قضایی استان بلوچستان و سیستان تاکنون نسبت به نحوه قتل این شهروند واکنش نشان نداده و پیکر او نیز در اختیار اطلاعات سپاه و در پزشکی قانونی جهت انجام امور قانونی قرار دارد.

لازم به ذکر است که در ٢٩ دی ماه و ١١ بهمن ماه ۱۴۰۲، دو تن از بلاگرهای معروف بلوچ در شبکه اجتماعی اینستاگرام به ترتیب با نام های ابراهیم مینگل و محمد توتازهی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و تاکنون از محل نگهداری و وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*