سکته و جان باختن پدر دانش آموز بلوچی که ناشی از شکنجه نیروهای اطلاعات سپاه در زابل کشته شده بود

به گزارش رسانک، امروز شنبه ٢۵ آذر ماه ۱۴۰۲، پدر دانش آموز بلوچی که روز دوشنبه ۲۰ آذر ماه پس از سه ماه کما ناشی از شکنجه نیروهای اطلاعات سپاه جان باخته بود، بر اثر سکته مغزی قبلی و فشار وارده بخاطر کشته شدن فرزندش طی روزهای اخیر، جان باخت.

هویت این شهروند بلوچ، “ابراهیم رخشانی” پدر محمود و کارگر ساده ساختمانی عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، محمود فرزند ابراهیم در تاریخ ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای اطلاعات سپاه در زابل بازداشت شده بود که بر اثر شکنجه و ضربه به ناحیه سر در بازداشتگاه این نهاد امنیتی، به کما رفته بود.

وی به مدت سه ماه در این وضعیت، در بیمارستان امیرالمومنین زابل در بخش ویژه بصورت تحت الحفظ بستری بود که روز ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۲، در این بیمارستان جان باخت.

گفتنی است که نیروهای اطلاعات سپاه در شهریور ماه به بهانه نگهداری اسلحه، بدون نشان دادن حکم قضایی به منزل ابراهیم یورش برده بودند ولی پس از عدم پیدا کردن اسلحه و به منظور توجیه کار غیرقانونی خود محمود را بازداشت و با خود به بازداشتگاه منتقل کرده بودند تا از این طریق به خانواده ابراهیم فشار بیاورند تا به آنها اسلحه تحویل بدهد.

محمود زیر شکنجه بر اثر ضربه ای که به جمجمه اش در بازداشتگاه اطلاعات سپاه وارد شده بود دچار ضربه مغزی شده و توسط نیروهای اطلاعات از بازداشتگاه به بیمارستان امیرالمومنین زابل منتقل شده بود وی مدت سه ماه در حالت کما و تحت مراقبت مامورین بسر می برد.

لازم به ذکر است که نیروهای اطلاعات سپاه پس از جان باختن محمود، جسد وی را به گروگان گرفته و پس از گرفتن رضایت نامه مبنی بر عدم پیگیری قضایی و رسانه ای نشدن خبر، جنازه را به خانواده وی تحویل داده اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*