مرگ دردناک یک شهروند بلوچ بدلیل عدم رسیدگی، پذیرش و تشخیص درست پزشکان بیمارستان امام علی چابهار

به گزارش رسانک، بامداد روز ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۲، یک شهروند ۲۳ ساله بلوچ پس از دو بار مراجعه به بیمارستان امام علی چابهار و عدم رسیدگی و پذیرش، تشخیص اشتباه بیماری وی و تمسخر توسط پرسنل بیمارستان در منزل خود بر اثر فشار خون بالا و خونریزی از ناحیه چشم و بینی جان خود را از دست داده است.

هویت این شهروند بلوچ، «شریف نارویی» ۲۳ ساله، فرزند حیات اهل ایرانشهر و ساکن کمب چابهار عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، شریف به همراه خانواده خود بدلیل داشتن سردرد شدید به بیمارستان امام علی چابهار و  بخش اورژانس بیمارستان مراجعه کرده که توسط پزشک اورژانس بدون معاینه صحیح و اصولی با وجود مشخص شدن تب شدید بیمار سرم و آمپول تجویز نموده که پس از تزریق دارو با وجود اصرار خانواده برای بستری شدن، مسئولین بخش اورژانس مخالفت کرده و عنوان کرده‌اند جای هیچ گونه نگرانی نیست و فقط تب ساده دارد.

با تشخیص پزشکان، خانواده وی را به منزل برده ولی صبح روز بعد با علایم حالت تهوع و شدت درد در ناحیه سر برای دومین بار توسط خانواده به بیمارستان منتقل شده و برای دومین بار تشخیص پزشکان این بوده که فقط تب ساده و بیمار شما بیش از حد حساس هست و مجددا با تزریق سرم و آمپول و همچنین تمسخر وی توسط پرسنل بخش، از پذیرش وی برای بستری شدن مخالفت کرده‌اند.

گفته می‌شود که شریف پس از عدم پذیرش در بیمارستان دوباره به منزل انتقال داده شده و بعد از ظهر حوالی ساعت ۴:۳۰، بر اثر فشار خون بالا دچار خونریزی چشم و بینی شده و جان خود را از دست داده است.

لازم به ذکر است که در یک اتفاق مشابه دیگر در ٢٧ آذر ماه ۱۴۰۲ یک کودک ۱۳ ساله بلوچ بر اثر عدم رسیدگی پزشکی و تشخیص نادرست مبنی بر اینکه وضعیت بیمار نرمال است، پس از ساعت‌ها بدون رسیدگی پزشکی دچار خونریزی داخلی و مرگ مغزی شده و در بخش مراقبت های ویژه منتقل گشته که هوشیاری وی ۳ می‌باشد.

لازم به ذکر است بیمارستان امام علی چابهار بخاطر موارد زیادی از حوادث مشابه در بین مردم بعنوان کشتارگاه امام علی چابهار شناخته می‌شود و بارها از طرف شهروندان در خصوص عدم ارائه خدمات و رسیدگی به بیماران و قصور پزشکی و نبود پزشک مجرب و مرگ مادران باردار گزارش های متعددی منتشر شده است.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*