توهین و رفتار تحقیر آمیز کارکنان درمانگاه شهرستان کنارک در مقابل بیماران بلوچ

به گزارش رسانک، شب گذشته ٣ دی ماه ۱۴۰۲، یک بیمار که برای شستشوی زخم و تعویض پانسمان به درمانگاه ده تخت خوابی شهر کنارک مراجعه کرده، مورد توهین و تحقیر کارکنان خصوصاً خانم شهرکی پرستار این درمانگاه قرار گرفته است.

این بیمار می‌گوید حدود یک هفته قبل به دلیل بیماری کیست مویی در شیراز مورد عمل جراحی قرار گرفته و شب گذشته برای تعویض پانسمان به تنها مرکز درمانی کنرک (کنارک) مراجعه کرده‌ام ولی کارکنان و پزشک درمانگاه، خانم شهرکی گفته باید برای تعویض پانسمان به همانجایی بروید که عمل کرده‌اید.

به گفته این شهروند بلوچ “خانم شهرکی با رفتار و حرف های زننده وی را مورد استهزاء و توهین قرار داده و با منت گذاشتن اقدام به فحاشی به بلوچ ها با لفظ «بلوچ حمال» کرده است.

طبق این گزارش، یک پرستار دیگر نیز که قصد تعویض پانسمان و شستشوی زخم را داشته توسط خانم شهرکی از انجام این کار ممانعت شده است.

لازم به ذکر است که رفتارهای زشت و زننده پرسنل درمانی در کنارک و چابهار و عدم رسیدگی به بیماران در حالی افزایش یافته که دانشگاه علوم پزشکی چابهار به تازگی تأسیس شده و مسئولان غیربومی هیچگونه رسیدگی به بیماران و شکایات آنها نمی‌کنند.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*