رسیدن کاروان اعتراضی بلوچستان به پرس کلاب در اسلام آباد

به گزارش رسانک، امروز شنبه ٢ دی ماه ۱۴۰۲، کاروان اعتراضی بلوچستان به رهبری بانُک دکتر “مَهرنگ بلوچ” پس از یک ماه راهپیمایی و چند روز مانع شدن پلیس اسلام آباد در ورودی شهر، به محل تجمع در پایتخت اسلام آباد رسید.

بر اساس گزارش های دریافتی، این کاروان اعتراضی هم اکنون در “پرس کلاب” تجمع و تحصن خود را آغاز کرده؛ شهروندان بلوچ ساکن اسلام آباد نیز به آنها پیوسته اند و قرار است ساعت ١۶ امروز کنفرانس مطبوعاتی در این محل برگزار شود.

گفته می‌شود بدنبال یورش ارتش و پلیس پاکستان به کاروان اعتراضی در بامداد ٣٠ آذر در ورودی اسلام آباد، همچنان صدها شهروند بلوچ اعم از زنان و مردان در بازداشت به سر می‌برند.

همچنین، امروز نیز همچون دو روز گذشته، اعتراضات و اعتصابات در بسیاری از شهرهای بلوچستان و مناطقی از پاکستان بر علیه رژيم جمهوری اسلامی پاکستان در جریان است.

گفتنی است که خانم ملاله یوسف زی، برنده جایزه های صلح نوبل و آزادی اندیشه پارلمان اروپا در یک پست در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) حمایت خود را از معترضان بلوچ خصوصاً زنان اعلام کرد و نوشت این حق معترضان بلوچ است که بصورت مسالمت‌آمیز تظاهرات کنند و صدای آنان شنیده شود.

بانُک (خانم) دکتر “مَهرنگ بلوچ”، رهبر این جنبش مردمی از رسانه‌ها و سازمان های بین المللی حقوق بشری درخواست حمایت کرده و از آنها می‌خواهد که این مسئله حقوق بشری را جدی گرفته و در حمایت از مردم به آنها ملحق شوند و در مقابل نسل کشی و ناپدیدسازی قهری شهروندان بلوچ سکوت نکنند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*