تصاویری از پیکر “مازیار نارویی”، شهروند بلوچ اعدام شده در زندان بیرجند

به گزارش رسانک، صبح روز یکشنبه ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۲، حکم اعدام “مازیار نارویی” به همراه دستکم سه زندانی بلوچ در زندان بیرجند بدون اطلاع خانواده های آنان به اجرا در آمد.

“مازیار نارویی”، ۳۱ ساله، فرزند مجید، مجرد، ساکن زاهدان که تصاویری از پیکر وی پس از اعدام به دست رسانک رسیده نشان می‌دهد که بدن وی در برخی نقاط با یک شیء تیز بریده شده و گردن وی نیز بصورت عجیبی بوسیله طناب اعدام ساییده شده است.

مازیار شش روز بعد از مراسم نامزدی در حدود ۵ سال قبل در مسیر نهبندان به بیرجند در حالی که در یک رستوران بین راهی در حال استراحت بوده، بطور مشکوکی توسط نیروهای نظامی بازداشت شده و از دادگاه انقلاب شهر بیرجند علیرغم رد اتهامات و بی خبری از مواد مذکور در پرونده به اعدام محکوم شده است.

بر اساس گزارش های دریافتی از منابع آگاه، بدنبال اعتراض این شهروند به رای دادگاه بدوی، مواد ذکر شده در پرونده وی از یک کیلو به شش کیلو، در مراحل بعدی دادرسی تبدیل شده که نشان می‌دهد پرونده وی به صورت فراقانونی دست‌کاری شده و ضمن نقض حقوق زندانی، قانون نیز رعایت نشده است.

گفته می‌شود که در طول این پنج سال خانواده وی همه اموال خود را با گرفتن وکیل، استشهاد محلی و رفت و آمدها به بیرجند خرج کرده‌اند ولی هیچ نتیجه ای در برنداشته است و مسئولان زندان بیرجند بدون اطلاع خانواده و اجازه انجام ملاقات آخر، وی را به همراه “محمد نعیمی‌ فر (براهویی)”، ۴۴ ساله، فرزند حمزه، متاهل، دارای ۵ فرزند، اهل زاهدان ساکن بیرجند، “احمد شاهوزهی”، ۴۰ ساله، فرزند نعمت الله، متاهل، دارای ۳ فرزند و “حمید سارانی”، ٢٧ ساله، فرزند علی خان، متاهل، دارای یک فرزند اهل روستای کجی واقع در شهرستان سهل آباد بیرجند و ساکن سهل آباد، اعدام کرده‌اند.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*