ناپدید شدن کمبر، توله مَم در بی خبری مسئولین

به گزارش رسانک، کمبر، توله مَم (خرس سیاه بلوچستانی) از جایگاه خود در اداره محیط زیست شهرستان چهبار (چابهار) ناپدید شده است و از سرنوشت “مم کمبر” اطلاعی در دست نیست.

بنابر همین گزارش، فعالان محیط زیست درمورد سرنوشت «مم کمبر» توله خرس سیاه بلوچستانی، ابراز نگرانی و گمانه‌زنی می‌کنند که یا ربوده شده است، یا فرار کرده است و یا در طبیعت رهاسازی شده است که در هر سه مورد جان این گونه ارزشمند و در آستانه انقراض در خطر است.

برخی از فعالان محیط زیست چندین بار به اداره کل حفاظت محیط زیست استان که مسئولیت حفظ جان «مم کمبر» را به عهده دارد، تماس گرفته اند، اما هیچ کدام از مسئولین پاسخگو نبودند.

گفتنی است روز ۵ تیر ماه ۱۴۰۲، بدنبال ورود یک توله مَمّ (خرس سیاه بلوچی) به ساختمان دادگستری شهرستان چابهار، پرسنل آتش نشانی شهرداری چابهار، موفق به زنده‌گیری  آن شدند و طی هماهنگی با اداره محیط زیست شهرستان چهبار این توله مَم (خرس سیاه بلوچی) به نیروهای محیط زیست تحویل داده شد.

لازم به ذکر است که جمعیت این گونه از خرس سیاه در لبه پرتگاه انقراض قرار دارد و از تهدیدات اصلی این گونه، قاچاق توله‌های حیوان و استخراج معادن منطقه توسط رژیم جمهوری اسلامی که زیستگاه بومی این حیوان را از بین می برد، است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*