دشمنی امام جمعه اهل تشیع زابل با بلوچستان

مجتبی عزیزی امام جمعه تندرو زابل مثل اعضای زابلی مجلس ایران بار دیگر دشمنی ذاتی خود را با بلوچ و بلوچستان ابراز کرده و بقول خودش راه حل مشکلات بلوچستان را در تقسیم آن به چهار استان مجزا دانسته است.

در شرایطی که روحانیون بلوچ یا تهدید و زندانی می شوند و یا مورد توهین رسانه های رژیم قرار می گیرند, امام جمعه زابل کاملا آزاد است تا دشمنی ذاتی خود را با دستورالعمل تقسیم استان به چهار استان متفاوت برخلافِ خواست مردم بلوچستان در مصاحبه با رسانه ها اعلام کند.

وی می گوید: تقسیم استان یک ضرورتی است که مورد تغافل قرار گرفته است. وی مدعی است که از نظر امنیتی هم می‌توان راحت‌تر وضعیت را کنترل کرد، چرا که چهار استاندار و چهار استان با ویژگی‌های امنیتی و اختیارات خاص خود وجود خواهد داشت و تقسیم استان، دست‌های بلند تفکر تکفیری را کوتاه می‌کند و به همین دلیل با آن مخالفت می‌شود.
 
استانهای پهناور مثل کرمان و اصفهان بسیار پیشرفته تر و آبادتر از بلوچستان هستند و استانهای کوچک مثل لرستان و ایلام و چهارمحال و بختیاری وکهگیلویه و بویراحمد مثل بلوچستان محروم هستند. در نتیجه، آبادانی و پیشرفت هیچگونه ارتباطی به مساحت ندارد. تنها انگیزه دشمنان برای تجزیه و نابودی بلوچستان, دشمنی ذاتی آنها با بلوچ و بلوچستان است که باید تمام قد در مقابل این دشمنان قسم خورده ایستادگی کرد.
 
عبدالستار دوشوکی
مرکز مطالعات بلوچستان ـ لندن

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*