پیام‎ تبریک به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد تأسیس حزب دموکرات کوردستان ایران‎رهبری و اعضای حزب مردم بلوچستان صمیمانه‌ترین تبریکات خود را به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد تأسیس حزب دموکرات کوردستان ایران و ھچنین اولین سالگرد وحدت مجدد دو پارہ ی یک قلب این حزب تاریخی ملت بزرگ کورد، تقدیم می‌دارند.

در این روز بزرگ به همه‌ی شهدای راه آزادی و احقاق حقوق ملت کورد، درود می‌فرستیم. حزب مردم بلوچستان مایل است از این فرصت استفاده نموده و مراتب قدردانی خود را به خاطر حضورتان در صحنه‌ی مبارزات سیاسی اعلام نماید. همکاری هرچه بیشتر با حزب دموکرات کوردستان ایران، می‌تواند بر مبارزات حق‌طلبانه‌ی مردم بلوچستان تأثیرات مثبت بسزایی بر جای بگذارد.

سیاست همانندسازی اجباری و سیستماتیک رژیم‌های حاکم بر ایران برای از میان برداشتن زبان و فرهنگ ملت‌های خارج از حاکمیت و عقب نگاه داشتن آن‌ها در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی همچنان به قوت خود باقیست. این پروسه با روی کار آمدن جمهوری اسلامی در مناطق سنی نشین شدت بیشتری به خود گرفته و به مردم این مناطق به مثابه دشمن نگریسته می‌شود. این مناطق به شکل استعماری و به صورت نظامی اداره می‌شوند. دید دشمن پندارانه‌ی رژیم جمهوری اسلامی تا جایی پیش رفت که موجبات اعلام جهاد بر علیه ملت کورد را فراهم آورد. رژیم با حملات موشکی، پهپادی و توپخانه‌ای به پایگاه‌های احزاب کورد در اقلیم کوردستان و ترور اعضای حزب، فصلی دیگر به دفتر جنایات خود افزود. مبارزات، مقاومت و حضور پیوسته‌ی حزب دموکرات کوردستان ایران در عرصه‌ی سیاسی نقش بسزایی در پیشبرد مبارزارت حق‌طلبانه‌ی ملت‌های تحت ستم ایران داشته‌ است. حضور فعال حزب دموکرات کوردستان ایران در کنگره‌ی ملیت‌های ایران فدرال و نقش سازنده‌ی آن در شکل‌گیری کنگره و همچنین حضور حزب در همبستگی و دیگر ائتلاف‌ها و اتحاد عمل‌ها نشانی دیگر از مسئولیت پذیری آن و اهمیت دادن به کار جمعی است.

حزب مردم بلوچستان هفتاد و هشتمین سالگرد تأسیس حزب دموکرات کوردستان ایران را به ملت کورد، رهبری، اعضاء و پیشمرگان حزب تبریک می‌گوید. ما همبستگی و کار مشترک تمام مبارزان را به مثابه نیرو و فاکتوری تعیین کننده در جهت رفع ستم ملی و برقراری دموکراسی در کشور می‌دانیم و بر اتحاد و مبارزه‌ی مشترک تأکید می‌ورزیم.

‎حزب مردم بلوچستان / آگوست ۲۰۲۳



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*