جان باختن یک شهروند بلوچ پس از تحویل دادن مخفیانه او توسط زندان زاهدان به بهزیستی

به گزارش رسانک، یک شهروند بلوچ که بدون اطلاع خانواده از زندان مرکزی زاهدان به بهزیستی این شهر تحویل داده شده بود پس از گذشت ۱۹ ماه از ناپدید شدن، بدون اطلاع خانواده که تلاش بسیاری جهت برای پیدا کردن وی نموده بودند، بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست داده است.

هویت این شهروند بلوچ “محمد رئیسی”، ۴۱ ساله، فرزند شيخ محمد، دارای یک فرزند پسر، اهل روستای ملوران از توابع شهرستان نيكشهر عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، محمد ۲۱ ماه پیش توسط خانواده اش به دلیل اعتیاد به مواد مخدر و اذیت و آزار خانواده با هدف ترک اعتیاد و در یک پرونده سازی کوچک، تحویل زندان چابهار شده بود.

وی حدودا یک ماه و نیم حبس در زندان چابهار بدون اطلاع خانواده به زندان زاهدان انتقال و پس از یک ماه مسئولین زندان زاهدان نیز بدون اطلاع خانواده، او را تحویل بهزیستی این شهر داده بودند.

خانواده او پس از با خبر شدن از انتقال محمد به زندان زاهدان به آنجا مراجعه کرده اند اما مسئولین زندان عنوان کرده‌اند، چنین زندانی در زندان وجود ندارد و با پیگیری ها از دادگاه و ارگان‌های نظامی، زندان در توضیح به خانواده وی گفته شرایط نگهداری زندانی برای ترک اعتیاد را نداشته و پس از یک ماه به بهزیستی تحویل داده است.

زمانی که خانواده محمد به بهزیستی مراجعه کرده اند در پاسخ به آنان گفته شده که مددجویی با این هویت وجود ندارد و خانواده با قطع امید از بهزیستی و به گمان ناپدید شدن وی بعد از آزادی از زندان، چند نوبت به اداره آگاهی مراجع و ناپدید شدن وی را در روزنامه ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند و در آگاهی چابهار و زاهدان پرونده مفقود شده برای او تشکیل شده است.

طبق گفته یک منبع، پس از گذشت یک سال و هفت ماه از ناپدید شدن محمد سه شنبه هفته پیش ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۲، از بیمارستان با خانواده وی تماس گرفته و خبر فوت وی را بر اثر سکته قلبی در بهزیستی زاهدان داده شده است.

لازم به ذکر است که با مراجعه خانواده به بیمارستان زاهدان متوجه شده‌اند که محمد ۲۳ روز قبل در ۸ مرداد ماه در بهزیستی سکته کرده و جان خود را از دست داده و به بیمارستان منتقل شده و از بیمارستان تحویل سردخانه گردیده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*