انتقاد مولوی عبدالحمید از «صرف هزینه برای مذهب»: دولت به مشکلات مردم رسیدگی کند

به گزارش رسانک، امروز جمعه ٣ شهریور ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان با انتقاد از صرف هزینه‌های فراوان برای مراسم‌ مذهبی به‌رغم معضلات عدیده کشور، از دولت جمهوری اسلامی خواست به مشکلات مردم رسیدگی کند.

امام جمعه زاهدان گفت: «دولت و حکومت مذهبی صرف» آنچنان که در ایران «تجربه کرده‌ایم، جواب نداده. کاش از همان اول ملی و مذهبی فکر می‌کردند.»

وی افزود: «اگر هم ملی و هم مذهبی فکر می‌کردند، بهتر بود. [اما] اگر همه هم و غم مذهب بشود، نتیجه این می‌شود.»

مولوی عبدالحمید خطاب به سران جمهوری اسلامی گفت «برای مذهب» هزینه نکنند بلکه به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

این روحانی برجسته اهل سنت کشور در ادامه سخنانش گفت هیچ دولتی اجازه ندارد به‌ویژه در چنین شرایطی سرمایه‌های مملکت را در جاهای دیگر صرف کند.

مولوی عبدالحمید از مقامات جمهوری اسلامی پرسید در شرایطی که در کشور دارو گیر نمی‌آید آیا منصفانه و درست است که به قول وزیر راه «سه هزار میلیارد» صرف یک مراسم مذهبی بشود؟
او با یادآوری اینکه «چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است» پرسید چرا سرمایه‌های هنگفت کشور بیرون کشور آن هم در جنگ‌ها صرف شود؟

مولوی عبدالحمید با انتقاد از تبلیغات جمهوری اسلامی برای ترویج فرزندآوری بیشتر گفت: «عقل هم چیز خوبی است.» او خطاب به مقامات جمهوری اسلامی گفت تا اوضاع اقتصادی ممکلت را بسامان نکنند، مردم نخواهند توانست شکم فرزندان خود را سیر کنند.

امام جمعه زاهدان همچنین به اعتراضات صنفی معلمان، بازنشستگان، کارمندان، و کارگران اشاره کرد و افزود باید به حال کشور «خون گریه کرد.»

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*