احراز هویت اجساد کشف شده با چهره‌های سوخته در اطراف شستون

به گزارش رسانک، دو جسد با چهره های سوخته که در تاریخ ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۲، در اطراف روستای گیدبست واقع در دهستان گشت بخش مرکزی شهرستان شستون (سراوان) پیدا شده بودند، احراز هویت شدند.

بر اساس این گزارش، این اجساد متعلق به یک زوج بلوچ بوده که در ۱۷ مرداد ماه از شهر پهره (ایرانشهر) ربوده شدند. هویت این زوج بلوچ “هانی گل (معروف به هانی بلوچ) و “سمیر بلوچ” هر دو اهل کیچ از توابع شهر تربت در شرق بلوچستان و ساکن روستای محمد آباد ایرانشهر عنوان شده‌اند.

گفتنی است سمیر به همراه همسرش هانی گل، نزدیک به دو سال پیش از منطقه تربت به ایرانشهر آمده و در منطقه محمد آباد ساکن شدند که در هفدهم مرداد تعدادی فرد مسلح شبانه با یورش به داخل خانه سمیر و همسرش هانی گل را در حالی که باردار بوده مورد ضرب و شتم قرار داده و ربودند و روز یکشنبه بیست و نهم مرداد اجساد سوخته آنان توسط یک چوپانی در اطراف روستای گشت سراوان کشف شده و خانواده های آنان هویت شان را تایید کرده اند.

همچنین در ۱۴ مرداد ماه برادر سمیر با نام “عبدالرئوف برکت” که معلم بود، با فتوای یک روحانی افراطی نزدیک به حکومت پاکستان بدلیل واهی توهین به مقدسات در شهر تربت به قتل رسید.

تا لحظه تنظیم گزارش از انگیزه و هویت ربایندگان و قاتلان این زوج اطلاعی در دسترس نیست. اما دستگاه های امنیتی ایران و پاکستان بارها متهم شده اند که مخالفان خود، پناهندگان سیاسی و یا مبارزان مسلح بلوچ را در کشورهای ایران و پاکستان به قتل رسانده اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*