موج جدید آزار و سرکوب روحانیون مردمی در بلوچستان

رسانک/ سرکوب و آزار و اذیت روحانیون سنی در استان بلوچستان و سیستان پس از اعتراض به کشتار شهروندان بلوچ در جمعه های خونین زاهدان و‌ خاش به طور فزاینده‌ای شدت گرفته است.

بر اساس این گزارش، رهبران مذهبی در بلوچستان، به دلیل انتقاد مسالمت‌آمیز آن‌ها از خشونت حکومتی، به طور فزاینده‌ای هدف آزار و اذیت و بازجویی و بازداشت قرار گرفته‌اند.

گفتنی است روحانیون اهل سنت بلوچ هیچ «اقدام غیرقانونی» انجام نداده‌اند، جز اینکه برای مردم ملت خود آشکارا درباره سرکوب خشونت‌آمیز حکومت صحبت کرده‌اند و خواستار آزادی و عدالت بوده‌اند.

روحانیون بلوچ، همچنین استفاده حکومت از مجازات اعدام برای جرائم مواد مخدر را ناقض قوانین و استانداردهای بین‌المللی دانسته‌اند و همچنین به تیراندازی بی‌رویه نیروهای نظامی مرزی به سوختبران اعتراض کرده‌اند.

بر مبنای همین گزارش می توان از چند تن از روحانیون و فعالان بلوچستان که هدف آزار سازمان یافته قرار گرفته‌اند، افرادی همچون عبدالعلیم اسماعیل‌ زهی، مولوی عبدالمجید مرادزهی، مولوی ابراهیم حسن‌زهی، مولوی امان‌الله سعدی، مولوی عبدالعزیز عمرزهی، مولوی محمدطیب ملازهی، حافظ کامران سالمی زهی، مولوی نظیر بخش‌زهی، مولوی محمد عثمان، مولوی محمدحسین گرگیج و مولوی عبدالله براهویی و مولوی فتحی محمد نقشبندی نام برد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*