گزارشی از عدم پاسخگویی مسئولان امنیتی در قبال یورش به منزلی در جکیگور/ معالجه دختر خردسال و مادربزرگش با هزینه شخصی/ بی خبری از وضعیت بازداشت‌شدگان

به گزارش رسانک، با گذشت چهار روز از یورش نیروهای امنیتی و نظامی رژيم جمهوری اسلامی ایران به یک منزل مسکونی در روستای جکیگور از توابع شهرستان راسک، مقامات و مسئولان امنیتی پاسخگوی خانواده و نزدیکان افراد بازداشت‌شده نیستند.

در یورش نیروهای امنیتی از جمله اطلاعات سپاه پاسداران به یک منزل مسکونی در تاریخ ١٢ مرداد ماه ۱۴۰۲، چهار نفر بازداشت شده و پس از آن به زاهدان منتقل شده اند و از وضعیت آنها علیرغم پیگیری های خانواده هایشان، تاکنون اطلاعی در دست نیست.

گفته می‌شود در این منزل که نوعی شکست اطلاعاتی اطلاعات سپاه محسوب می شود هیچ فردی از اعضای گروه‌ و سازمان های مسلح بازداشت نشده و افرادی که بازداشت شده‌اند از اهالی عادی منطقه بودند.

هویت این شهروندان “اصغر دلیری (آسکانی)”، “محسن دلیری (آسکانی)” که با يکديگر نسبت برادری دارند و دو تن از مهمانان آنان به نام های “منهم” و “جلال” توسط رسانک محرز گشته است.

در این یورش ناشیانه نیروهای امنیتی به منزل مسکونی که چهار خانوار، از جمله کودکان و زنان زندگی می‌کرده‌اند مادر اصغر و محسن به نام “سیدبی‌بی آسکانی” با اصابت مرمی گلوله و دختر خردسال اصغر به نام “مریم” با اصابت ترکش آرپیجی به صورت به شدت مجروح شده‌اند.

در همین راستا مادر اصغر روز گذشته ١۵ مرداد ماه از بیمارستان ولایت راسک پس از پرداخت هزینه‌های گزاف چند میلیونی مرخص شده و عدم پاسخگویی مسئولان امنیتی در شهرستان راسک، علیرغم گذراندن دوره نقاهت برای بدست آوردن خبری از وضعیت فرزندان خود راهی زاهدان شده است.

گفتنی است که حال روحی سایر اعضای خانواده خصوصاً کودکان و زنان پس از حمله نیروهای امنیتی مساعد نیست و همچنان در حالت ترس و دلهره قرار دارند.

لازم به ذکر است که مردم منطقه که از این افراد شناخت کامل دارند و نیز تحلیلگران مسائل بلوچستان، یورش نیروهای نظامی و امنیتی به این منزل مسکونی را شکست اطلاعاتی بزرگی برای نهادهای امنیتی استان بلوچستان و سیستان و جمهوری اسلامی می‌دانند که بازیچه دست مخبر خود شده‌اند. زیرا افرادی که در این منزل سکونت داشته‌اند از مردم عادی بوده‌اند که بدلیل یک درگیری طایفه‌ای از منطقه آشار شهرستان سرباز به روستای جکیگور در شهرستان راسک مهاجرت کرده و سکنی گزیده بودند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*