جان باختن شهروند شستونی پس از یازده روز تحمل درد و رنج ناشی از جراحات تیراندازی ماموران اداره اطلاعات

به گزارش رسانک، روز ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۲، یک شهروند بلوچ که توسط نیروهای اداره اطلاعات شستون (سراوان) در بامداد چهارشنبه ۴ مرداد ماه، به ضرب چند گلوله مجروح شده بود و در کما به سر می برد، بدلیل عفونت خونی ناشی از جراحات وارده جان خود را از دست داد.

هویت این شهروند بلوچ “پدرام سپاهی”، ۳۱ ساله، فرزند محمدرضا، متاهل، دارای دو فرزند خردسال اهل شستون (سراوان) عنوان شده است.

گفتنی است پدرام در ۴ مرداد ماه ۱۴۰۲، حوالی ساعت ۳ بامداد، مقابل درب منزلش با شلیک مستقیم نیروهای اداره اطلاعات از ناحیه پا مجروح می شود.

خانواده و‌ همسایه های پدرام با شنیدن صدای تیراندازی، از منزل خارج می شوند و با مشاهده وی، با اورژانس و پلیس تماس می گیرند، اما نیروهای اداره اطلاعات با شلیک‌های هوایی، مانع از نزدیک شدن نیروهای امدادی و خانواده وی جهت کمک و امداد رسانی می شوند.

نیروی نظامی نیز علی رغم تماس های مکرر خانواده، در محل حادثه، حاضر نشدند.

گفتنی است نیروهای اطلاعات پس از تیراندازی، به هیچ کس اجازه نزدیک شدن ندادند و ضمن تماس با مسئولین خود، با شرح جزئیات در مورد جراحات پدرام و حضور مردم در محل، کسب تکلیف می کردند که چه باید بکنند.

آنها پس از نزدیک به ۴۰ دقیقه، پدرام را سوار بر خودرو با پلاک شخصی کردند و پس از طی مصافت کوتاهی، در انتهای کوچه منتهی به خیابان طالقانی به دور از چشم مردم، وی را رها کرده و محل را ترک کرده اند.

مردم عادی نیز پس از پیدا کردن پدرام، او را به بیمارستان رازی سراوان منتقل کرده و به دلیل خونریزی زیاد و عدم رسیدگی به موقع، از هوش می رود.

وی پس از چند روز بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان و به دلیل نبود امکانات و عدم رسیدگی دچار عفونت خونی شده و با سطح هوشیاری پایین در روز شنبه ۷ مرداد ماه، به بیمارستان خاتم الانبیاء زاهدان منتقل شده و آنجا در بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان بستری می شود، اما باتوجه به خونریزی شدید و عفونت خونی و عدم جذب خون تازه در بدن پدرام، سطح هوشیاری وی افت می کند و با بالا رفتن عفونت قسمت جراحت دیده، مجبور به قطع پا‌ی او می شوند.

با تمام این اقدامات صورت گرفته، پدرام بخاطر عفونت خونی ناشی از جراحت و سطح هوشیاری پایین و از کار افتادن کلیه ها عصر روز گذشته پس از ۱۱ روز مجروحیت جان خود را از دست داد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*