طرح اتهامات واهی علیه بازداشت شدگان مسجد مکی توسط نهادهای امنیتی

به گزارش رسانک، روز ۶ تیر ماه ۱۴۰۲، در حالی که موج جدید بازداشت‌ها در بلوچستان شدت یافته است، خبرگزاری های وابسته به سپاه از دستگیری چند نفر از عوامل اصلی انتشار «شایعه مسمومیت مولوی عبدالحمید امام جماعت مسجد مکی زاهدان» خبر داد و سپس از آنها به عنوان “شکنجه گران مسجد مکی” یاد کرد.

خبرگزاری تسنیم طی گزارش همچنین با طرح ادعایی واهی عنوان کرد: “در تحقیقات ‌اولیه مشخص شد که این افراد بدون استناد و داشتن مدارک قانونی ‌و صرفا با هدف ایجاد التهاب و‌ آشوب در بلوچستان دست به انتشار این شایعه زده بودند و پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده است.”

گفتنی است طی روزهای اخیر تعدادی از عوامل مسجد مکی بدون هیچ دلیلی با خشونت بازداشت شده اند.

این سه نفر از فعالان رسانه ای و فیلم برداران مسجد مکی هستند و معمولا سخنرانی روز جمعه مولوی عبدالحمید توسط این افراد تهیه و منتشر می شود. این افراد علاوه بر این از فعالان شناخته شده در فضای مجازی هستند که دنبال کنندگان قابل توجهی در اینستاگرام دارند. بازداشت این افراد در این شرایط ممکن است با سخنان تهدید آمیز چند روز پیش علی خامنه ای نسبت به فضای مجازی مرتبط باشد.

لازم به ذکر است که اخیرا بعد از موضوع خنثی شدن توطئه مسمومیت مولوی عبدالحمید، نیروهای امنیتی بازداشت نزدیکان ایشان و کارکنان مسجد مکی را تشدید کرده اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*