بازداشت‌های جدید؛ فشار مضاعف به مولوی عبدالحمید

به گزارش رسانک، در حالی که تنها چهار روز از بازداشت‌های گسترده‌ی مردم معترض و نمازگزاران بلوچ در پی اعتراضات فراگیر بلوچستان در روز جمعه ۲ تیر ماه ۱۴۰۲ سپری شده است، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی امروز سه شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ اقدام به بازداشت سه نفر از نزدیکان مولوی عبدالحمید امام جمعه‌ی اهل سنت زاهدان نمودند.

امروز سه‌شنبه نیروهای امنیتی توسط چندین دستگاه خودرو و با توسل به خشونت اقدام به بازداشت “عبدالنصیر شه بخش”، فرزند عبدالرحیم و نوه دختری مولوی عبدالحمید نموده و وی را به مکان نامعلومی منتقل کردند.

بر اساس این گزارش، آقای شه بخش پس از نماز ظهر در حالی که از حوزه‌ی علمیه‌ی دارالعلوم مکی خارج شده و در حال رفتن به منزل بود، در خیابان رازی زاهدان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. لازم به ذکر است که آقای عبدالنصیر شه بخش که از کارکنان دارالعلوم مسجد مکی است پیشتر توسط اداره‌ی اطلاعات زاهدان احضار و تحت بازجویی قرار گرفته بود. نیروهای امنیتی پس از بازداشت ایشان به منزل دختر مولوی عبدالحمید، مادر عبدالنصیر شه بخش یورش برده و ضمن تفتیش منزل وسایل الکترونیکی شامل گوشی همراه، لپت تاپ و تبلت اعضای خانواده را با خود بردند.

در اقدامی دیگر نیروهای امنیتی امروز “اسامه شه بخش” فیلمبردار و عکاس مولوی عبدالحمید و دستیار ایشان “حامد محمدی نیک (براهویی)”، ۲۲ ساله فرزند محمد را بازداشت نمودند.

نیروهای امنیتی با پنج خودروی هایلوکس شخصی به مغازه‌ی باتری فروشی “اسامه شه بخش” در خیابان طباطبایی زاهدان یورش برده و ضمن بازداشت آقای شه بخش با خشونت و ضرب و شتم، اقدام به ضبط وسایل شخصی از جمله لپ تاپ ایشان نمودند. نیروهای امنیتی پس از بازداشت ایشان وی را با دست‌ها و چشم‌های بسته به منزل ایشان برده و مادر و خواهر خردسال وی را با قنداق اسلحه مورد ضرب و شتم قرار داده و ضمن توهین و فحاشی، آن‌ها را تهدید به بازداشت نموده‌اند. منزل ایشان هم مورد تفتیش قرار گرفته و وسایل الکترونیکی اعضای خانواده ضبط شده است.

نیروهای امنیتی به محل سکونت حامد محمدی نیک (براهویی) در تهران یورش برده و پس از بازداشت وی ایشان را به مکان نامعلومی منتقل کردند.

پیشتر رژیم اقدام به وضع محدودیت‌های مضاعف در ارتباط با مسجد مکی و مدیریت آن و همچنین بازداشت افراد نزدیک به مولوی عبدالحمید نظیر مولوی عبدالمجید مرادزهی مشاور ایشان جهت وادار نمودن امام جمعه‌ی اهل سنت زاهدان به سکوت نموده بود، اما با گذشت زمان نه تنها مولوی عبدالحمید از خیزش انقلابی “زن، زندگی، آزادی” و مطالبات به حق مردم بلوچستان و ایران شامل زنان، اقلیت‌های ملی، قومی و مذهبی و دیگر اقشار اجتماعی رویگردان نشد بلکه روز به روز مواضع رادیکال تری را در حمایت از مردم ستمدیده‌ی ایران و حتی دیگر نقاط جهان اتخاذ نمود. محبوبیت روزافزون مولوی عبدالحمید و نقش کلیدی ایشان به عنوان نقطه‌ی ثقل همبستگی مردم معترض بلوچ در زنده نگاه داشتن خیزش انقلابی مهسا و جنبش دادخواهی شهدای جمعه‌های خونین زاهدان و خاش، رژیم جمهوری اسلامی را به چنان استیصالی رسانده است که از هر ابزاری در جهت خاموش نمودن صدای ایشان استفاده می‌نماید. طرح ترور بیولوژیک مولوی عبدالحمید که چندی پیش توسط انتظامات مسجد مکی خنثی شد و بازداشت یکی از اعضای کلیدی انتظامات مسجد مکی آقای عبدالواحد شهلی بر را در روز شنبه ۳ تیرماه در پی داشت به علاوه‌ی بازداشت‌های امروز و یورش به منزل دختر مولوی عبدالحمید در همین راستا قابل ارزیابی هستند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*