اعدام دو برادر زندانی بلوچ در زندان تربت جام

به گزارش رسانک به نقل از حال وش، سحرگاه روز دوشنبه ۱ اسفند ماه ۱۴۰۱، حکم اعدام دو زندانی بلوچ توسط مسئولان زندان تربت جام در این زندان به اجرا در آمد.

هویت این دو برادر زندانی “علیرضا محمد‌‌پور (شاهوزهی)”، ۲۸ ساله، مجرد و “صَفَر محمد‌پور (شاهوزهی)” ، ۳۱ ساله، متاهل و هر دو فرزند سیدمحمد اهل روستای کاریز کهندل از توابع شهرستان صالح آباد عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، علیرضا و صفر در تاریخ ۱۷ تیر ماه ۱۳۹۸ به اتهام جرایم مربوط به مواد مخدر توسط نیروهای هنگ مرزی تایباد، گروهان مرزی جنت‌آباد در منزل خود واقع در روستای کهندل بازداشت شده‌اند.

در این گزارش به نقل از یک منبع آمده است که از این دو برادر زندانی هیچ مواد مخدری کشف نشده است و مامورین هنگ مرزی با کشف مواد مخدر در مکانی دیگر به این دو شهروند اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر وارد کرده و آنان را بازداشت کردند.

گفتنی است که هر دو برادر زندانی موفق به حفظ کل قرآن در زندان شده‌اند و مسئولین زندان به این دو برادر زندانی مطابق با آیین نامه مشمول عفو برای حافظان قرآن قول داده بودند، اما بر خلاف قول مسئولین و با واجد شرایط بودن عفو، این دو برادر حافظان قرآن، سحرگاه روز دوشنبه در زندان تربت جام اعدام شدند.

همچنین گفته می‌شود هر دو برادر بارها در دادگاه و جلسه بازپرسی اتهام وارده نسبت به خود را رد کرده و گفته‌اند از وجود مواد در محل کشف شده اطلاع نداشته و مرتبط نیستند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*