اعترافات نماینده علی خامنه ای و اذعان به جنایت جمهوری اسلامی در کشتار جمعی مردم در جمعه خونین زاهدان

به گزارش رسانک، روز ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ ، مصطفی محامی نماینده علی خامنه ای در استان بلوچستان و سیستان در شبکه حکومتی عصر هامون به صورت ویژه به موضوع جمعه سیاه بلوچستان (٨ مهر ماه ١۴٠١) و بحث تجاوز فرمانده انتظامی شهرستان چابهار به یک دختر نوجوان پرداخت.

در این گفتگوی تلویزیونی آقای محامی به شکل بی سابقه ای به دروغگویی حاکمیت پیرامون جمعه خونین و موضوع تجاوز سرهنگ ابراهیم کوچکزایی فرمانده انتظامی شهرستان چابهار اعتراف و اذعان کرده است.

آقای محامی با اشاره به تجاوز فرمانده انتظامی چهبار به یک دختر پانزده ساله بلوچ ، برخورد با کوچکزایی را “کند و بدون اطلاع رسانی” دانسته است اما با این وجود تاکید می‌کند که او محاکمه شده و بابت “چهار جرمش به چهار ۱۵ ماه حبس محکوم شده است و علاوه بر این به ۹۹ ضربه شلاق و انفصال از خدمات دولتی محکوم شده است”.

علاوه بر این بسیاری از مردم معتقدند این حکم یک نوع تسامح است و صدور این حکم را با احکام افرادی که به تجاوز جنسی این سرهنگ اعتراض داشتند مقایسه می‌کنند.

نماینده علی خامنه ای در بلوچستان در ادامه اظهارات خود افشاگری رسانه ها را به “سوء استفاده” تعبیر کرده و گفته است که این افشاگری منجر به فاجعه جمعه خونین شد.

مصطفی محامی در تشریح رخداد جمعه سیاه زاهدان این واقعه را به اشتباه “یکی از ماموران انتظامی” تقلیل داده و آن را “تخلف یک فردی از انتظامی” عنوان کرده که منجر به کشته شدن جمعی از نمازگزاران شده است.

آقای محامی در بحث جمعه خونین کتمان و دروغگویی حاکمیت را تائید کرده و گفت “در این واقعه هم متاسفانه در آغاز کار کتمانی شد”. وی در این سخنان خود مدعی شده که به روند کتمان “اعتراض داشته” اما این ادعای ایشان در حالی است که خود او از جمله مسئولانی بوده که بارها روایت های دروغین حکومت را تکرار کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود به دروغ ها و اتهامات هدفمند رژیم جمهوری اسلامی علیه معترضان زاهدانی اذعان کرده و گفت “برای کتمان این جهت گیری، اتهام زنی به مردم شد که اینها گروهک هستند، برانداز هستند و امثال اینها؛ با این حال در اون ماجرا گروهک و برانداز و اینها حضور نداشتند”.

لازم به ذکر است که آقای محامی درباره اینکه چه کسانی و چه ارگانی “کتمان حقایق ‌و ارایه گزارش های ناصواب و جهت گیری خاص” را انجام داده اند و چه مجازاتی برای آنها در نظر گرفته شده است توضیحی ارائه نداده است اما حقایق میدانی نشان می‌دهد آنچه که محامی می‌گوید صرفا سخنانی برای مصالحه اجتماعی است، چرا که مسببان این جنایت نه تنها مجازات نشده اند، بلکه ترفیع پست گرفته اند و سردار حسن کرمی مسئول درجه نخست امنیت بلوچستان و اولین عامل وقوع جمعه خونین به عنوان استاندار جدید منصوب شده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*