رهایی از اعدام یک جوان محکوم به اعدام با وساطت مولوی محمدحسین گرگیج

به گزارش رسانک، روز یکشنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۱، یک جوان بلوچ محکوم به اعدام با وساطت مولوی محمدحسین گرگیج، از چوبه دار رهایی پیدا کرد.

هویت این زندانی با فامیل «سارانی» عنوان شده است.

در گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مولوی گرگيج آمده، طی نزاع دسته جمعی در بازار مشترک زاهدان که سال ۹۸ رخ داد و در این میان یک کودک پنج ساله به قتل رسید، به درخواست علما و سرداران بلوچ، بزرگان طایفه سارانی «مجرم» را به مسجد مکی تحویل دادند.

بر مبنای خبر مذکور طی سفر سال گذشته مولوی گرگیج به زاهدان در آبان ماه ۱۴۰۰، با درخواست طایفه سارانی، مولوی گرگیج به همراه حافظ احمد گوهرکوهی در منزل مقتول که از طایفه «سوری زهی» بودند حضور یافتند و بعد از ساعت‌ها گفتگو با اولیای دم توانستند رضایت‌شان را بگیرند.

در همین راستا پس از سپری شدن مراحل قانونی در نشست روز ۲۳ بهمن ۱۴۰۱، دو گروه در زاهدان گردهم آمدند و خانواده مقتول رضایت و گذشت قطعی خود را اعلام کردند و علت اصلی آن را پادرمیانی «مولانا گرگیج» که با حضور و تماس های مکرر، خواستار عفو بودند عنوان کردند که در این بین نیز مداخله نمایندگان مولانا عبدالحمید بی تأثیر نبود.

مولوی محمدحسین گرگیج طی تماس تلفنی شب گذشته ٢٣ بهمن ۱۴۰۱ با سران طایفه سوری زهی و خانواده مقتول، ضمن تشکر و قدردانی از آنان به خاطر اقدام به گذشت و عفو مجرم، چنین عملی را قابل تقدیر و ستایش دانستند و برای آنان دعای خیر کردند.

گفتنی است با نجات این جوان محکوم به قصاص، تعداد نجات یافتگان از چوبه دار با وساطت مستقیم «مولانا محمدحسین گرگیج» به ۵۲ نفر رسید که ۲۶ نفر از آنها، اهل تشیع هستند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*