تجاوز به بازداشت شدگان زن در بازداشتگاه اطلاعات سپاه زاهدان

به گزارش رسانک، حال وش طی یک خبر اعلام کرد به گزارشاتی دست پیدا کرده که ثابت می‌کند بازجویان اطلاعات سپاه در بازداشتگاه زاهدان به بازداشت شدگان زن تجاوز جنسی کرده اند.

بر اساس اظهارات قربانیان تجاوز که بدلیل عرف جامعه هویت‌شان محفوظ مانده، مامورین اطلاعات سپاه و ‌بازجویان این نهاد امنیتی در طول دوران بازجویی به تعدادی از دختران جوان تجاوز جنسی کرده اند.

طبق پرسش هایی که بازجویان از این دختران جوان کرده اند مشخص است که بازجویان اطلاعات سپاه قصد داشته اند از زبان این بازداشت‌شدگان زن “بر علیه کارکنان مجموعه مکی زاهدان سناریوسازی” بکنند.

یکی از قربانیان که در یک تجمع اعتراضی علیه حکومت به همراه تعداد زیادی از دختران دیگر بازداشت شده است در تشریح رفتار مأموران در حین بازداشت و پس از آن گفته است: “ما را اول انداختند داخل ون سیاه رنگ و با چشم بند، چشم‌ها را بستند و دستها را با یک سیم بستند و پس از آن ما را بردند جایی که نمی‌دانم کجا بود. پس از اون موبایل و کیف و همه وسایل رو حتی لوازم آرایشی داخل کیف رو تحویل گرفتند و در حین انتقال و داخل بازداشتگاه بدون اینکه حرفی بپرسند به آنها سیلی و لگد می‌زدند.”

بر اساس اظهارات این قربانی “تعرض و توهین جنسی” علیه بازداشت شدگان زن و دختر یک امر عادی بوده که توسط تمام پرسنل بازداشتگاه اطلاعات سپاه صورت می‌گرفته است. این قربانی در تشریح این رفتار بازجویان گفته است: “جای حساس بدن را با لگد فشار زیادی می‌دادند و ما رو سگ های ماده …! می‌گفتند؛ الفاظ رکیک استفاده می‌کردند که چند بار با …! رابطه جنسی داشتید”

این قربانی که به همراه تعداد دیگری از دختران و زنان معترض بازداشت شده بود در روز ابتدایی بازداشت به صورت گروهی در یک سلول نگهداری می‌شده‌اند و پس از آن ماموران آنها را از یکدیگر جدا کرده اند. این قربانی در تشریح منتقل کردن این دختران به انفرادی های جداگانه و آغاز شدن بازجویی ها گفته است: “ما رو از همدیگه جدا می‌کردند هرچه ما و‌ دوستام به هم چسبیده بودیم که ما رو جدا نکنید گفتن نه دیگه شب پاره کردن شماست! گفتم شما مسلمون هستید ما هم انسان بخاطر خدا به خاطر بی گناهی! ما دختریم شما رو جون عزیزانتون کاری نداشته باشید. گفتن خفه شو ماده سگ شب خواب …!”

به گفته این قربانی پس از اینکه بازجویان، اطلاعات شخصی آنها را پرسیده و درباره مسائل ریز و درشت زندگی آنها سوال پرسیده اند و‌ محتویات گوشی را چک کرده اند از او پرسیده اند”الان بگو لیدر شما کی بود؟ از مسجد مکی با چه کسی و کسانی رابطه داری؟”

بازجویان اطلاعات سپاه اصرار داشته اند که قربانیان بگویند با چهره های شاخص رابطه جنسی داشته اند و بپذیرند که این افراد با گروه مسلح بلوچستان و مجاهدین خلق و سلطنت طلبان در ارتباط بوده اند و زمانی که آنها این اتهامات بازجویان را انکار کرده اند یکی از بازجویان به یکی از قربانیان گفته است “من کاری میکنم که تو مثل بلبل بگی چند بار سرویس دادی اینجا لال مادر زاد به حرف میاد دختر هرزه!”

به گفته این قربانی پس از تهدید، “بازجو دو نفر را که انگار دم در منتظر بودند را صدا زد اومدند. بعد گفتند وقتشه! لباس هامو پاره کردند. هرچه فریاد زدم التماس کردم خواهش کردم منو بکشید اما این کار رو با من نکنید ولی فایده ای نداشت”

قابل ذکر است بسیاری از بازداشتیان معترض اعتراضات اخیر که از بازداشتگاه های اطلاعات سپاه در بلوچستان آزاد شده اند دچار افسردگی شدید شده اند و ارتباط خود را با اطرافیانشان قطع کرده اند و حتی بسیاری از دختران و پسران دانشجو که در طول اعتراضات سراسری در بلوچستان بازداشت شده اند، پس از آزادی ادامه تحصیل در دانشگاه را رها کرده اند. بسیاری بیم آن دارند که این رفتار بازداشت‌شدگان آزاد شده ممکن است نتیجه روانی برخورد ماموران و بازجویان اطلاعات سپاه با آنها در طول دوران بازداشت باشد.

آنچه که مسلم است و شواهد و قرائن نشان می‌دهد سازمان اطلاعات سپاه از تعرض و‌ تهدید جنسی و در مواردی تجاوز جنسی به عنوان ابزاری برای اعتراف گیری، سناریوسازی و کشتن روانی معترضین و همچنین گسترش دادن جو ارعاب و خفقان در بین مخالفین خود بهره می‌گیرد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*