فرازی از سخنان مولوی عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه

به گزارش رسانک، امروز جمعه ٢١ بهمن ماه ۱۴۰۱ ، مولوی عبدالحمید در خطبه نماز جمعه زاهدان در واکنش به سخنان روز گذشته خامنه ای که نسبت به «اختلافات قومی و مذهبی» اظهار نگرانی کرده بود، گفت؛ نگران اختلاف شیعه و سنی و اختلاف قومیتی نباشید، نگران تمامیت ارضی کشور نباشید، همه ما برادریم و خواهریم، همه ما ایرانی هستیم، نگران بحران ها و مشکلات اقتصادی و خواسته های مردم باشید.

وی افزود: اوایل انقلاب مشکلات اقتصادی به بزرگی امروز نبود. دایره انقلاب را تنگ تر کردید مسائل بیشتری ایجاد شد. من بارها تاکید کردم که همه را شامل کنید از همه استفاده کنید ولی برعکس هر چی از عمر انقلاب بیشتر شد، مشکلات هم بیشتر شد.

حق و حقوق زنان، جایگاه زنان، حقوق اهل سنت و ادیان و مذاهب دیگر با تبعیض گستره ای مواجه شدند. اهل سنت شهروند درجه دو هم نیست بلکه شهروند درجه سوم و بالاتر هستیم. با اینکه مسئولان گفتند اهل سنت شهروندان درجه یک هستند ولی در عمل اینگونه نبوده است.

در شورای تامین حتی یک اهل سنت نبوده و نیست با اینکه استان بلوچستان و سیستان و استان هایی که اکثریت اهل سنت هستند باز هم اهل سنت هیچ نقشی در شورای تامین نداشته و این یک مشکل اساسی است.

در مرکز استان که تصمیم گیرنده هست و بیش از سیصد پرسنل دارد، شاید اهل سنت بیست نفر هم نباشند، و این تبعیض از ابتدا بوده و روز به روز بدتر شده است.

سیاست های پشت پرده از ابتدای انقلاب تا کنون در حق اهل سنت کاملا پوشیده است و به اهل سنت به هیچ وجه توجه نشده و اهل سنت کاملا در تبعیض و ناعدالتی بوده اند.

مساله زنان نیز، کاملا مشهود است که در حق زنان نیز تبعیض بوده و اسلام این را نمی پذیرد که حق زن ضایع شود این نظامی که از عنوان اسلامی استفاده می کند باید به حقوق و مسایل زنان توجه کند.

ما به مسایل قومی و دینی نمی پردازیم ما به مسایل ملی که شامل همه ایرانیان می شود می پردازیم و خواستار حقوق آنها هستیم.

امروز ما شیعه و سنی و اقوام نداریم همه یکی هستیم ما همه مساوی و برابریم ما ایرانی هستیم و خواسته همه ایرانیان است که از حقوق مساوی فارغ از دین و مذهب و قوم داشته باشند.

مردم ایران حق شان این نیست این گنجی که خدا داده گرسنه باشند. مردم ایران ناامید شدند و این اعتراضات سراسری که ما شاهدش بودیم همه بخاطر مسایل اقتصادی و گرسنگی است.

نگرانی ملت ایران بخاطر کساد اقتصادی است که رژیم با سیاست های غلط خود باعث شده حتی ارزش ریال ایران سقوط کند و مردم کاملا مدیون و مقروض هستند چرا اینگونه شود چه چیزی باعث شده که سرمایه ملت به باد برود.

ما خواستار تمامیت ارضی ایران هستیم، شیعه و سنی برادرند همه اقلیت های دینی، مذهبی و قومی همه یکی هستیم ما همه با هم برادریم و ایرانی هستیم

این روندی که پیش می رود کشور در دست نظامیان است که در پست های سیاسی قرار گرفتند نظامیان باید در اموری که به امنیت و نظم متعلق است مشارکت داشته باشند و سیاست مربوط به نظامیان نیست. کشور را باید سیاسیون اداره کنند نه نظامیان.

بهترین سیاسیون، اساتید دانشگاه، و پزشکان در خارج ایرانی هستند این ها باید بیایند در ساختن کشور سهم بگیرند چون اینجا امیدی نداشتند و میدان را از آنها گرفتند و گزینشی عمل کردند باعث شده که همه مغزها از کشور مهاجرت کنند، دردی که امروز ملت فریاد می زند همین است.

اخیرا تعدادی از زندانی ها آزاد شده و این را قدم مثبتی می دانم ولی انتظار می رود که زندانیان سیاسی نباید در زندان بمانند، همه زندانیان سیاسی و همه بازداشتی های اعتراضات اخیر را آزاد کنید.

با مردم بنشینید خواسته های مردم را گوش کنید ملت دچار مشکل است و تابع اکثریت باشید اگر اکثریت قاطع هر خواسته ای دارد شما باید به خواسته آنها پاسخ مثبت بدهید.

سرکوب، زندان و اعدام جواب نمی دهد با معلول مبارزه نکنید سراغ علت بروید که چرا این همه به خیابان آمدند و هر خواسته ای که اکثریت ایرانیان دارند به خواسته آنان تن بدهید و قبول کنید و مساله را از باب گفتگو حل کنید.

نگران تمامیت ارضی و اختلافات قومی و فرقه ای نباشید. نگران بحران ها و مشکلات اقتصادی و خواسته های مردم باشید.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*