انتقاد و خواستار اجرای عدالت بودن، دلیل بازداشت مولوی عبدالمجید مرادزهی

به گزارش رسانک، نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی بدلیل انتقاد صریح و خواستار مجازات عاملان و آمران جمعه سیاه بلوچستان (٨ مهر ماه ١۴٠١) توسط مولوی عبدالمجید مرادزهی، در مقابل نماینده ویژه علی خامنه ای، حاج علی اکبری، وی را بازداشت کرده اند.

گفته می شود مولوی عبدالمجید مرادزهی به دلیل انتقادات صریح و درگیری لفظی در محل جلسه مولوی عبدالحمید با فرستاده ویژه علی خامنه ای به زاهدان و مامور بلندپایه امنیتی مورد غضب حاکمیت قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، زمانی که «حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری» فرستاده ویژه خامنه ای در رابطه با حادثه جمعه خونین و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در ٢٢ آبان ماه ۱۴۰۱، برای مذاکره جهت پایان دادن به اعتراضات هفتگی مردم زاهدان با مولوی عبدالحمید ملاقات کرده، مولوی عبدالمجید مرادزهی “انتقادات تند و صریحی” علیه هیات اعزامی و همچنین مسئولین امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی مطرح کرده است.

مولوی مرادزهی در این جلسه نیروهای امنیتی را “سنگدل و بی رحم” خطاب کرده است که به گفته او “وحشیانه و با انگیزه های تزریق شده، مردم را به قتل رسانده اند”.

پس از آغاز این سخنان صریح و تند آقای مرادزهی و در حالی که سخنان او به پایان نرسیده بوده، یکی از مسئولان ارشد امنیتی به نام «مهدوی» که جزء هیات همراه علی اکبری بوده با صدای بلند و طلبکارانه خطاب به مولوی عبدالمجید گفته “آقای مرادزهی شما دیگه بس کنید. شما حق مطالبه از جمهوری اسلامی را ندارید”.

این مامور ارشد وزارت اطلاعات در ادامه حمله لفظی خود به مولوی عبدالمجید گفته است “جمهوری اسلامی تا حالا هم خیلی به شما لطف کرده است. هرکس ادعای دلسوزی و خیرخواهی کند قبول ولی شما خودت را نشان دادی که هیچ حقی نداری که مدعی باشی یا مطالبه کنی”

لازم به ذکر است که مولوی عبدالمجید مرادزهی در ١٠ بهمن ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و پس از یک روز به مشهد منتقل شد. این روحانی اهل سنت پیش از این نیز در سال ۷۲ حدود ۴ سال سابقه تحمل حبس و بازداشت در زندان های زاهدان و مشهد را نیز دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*