ممنوعیت مولوی گرگیج از «خطابت»، «امامت جمعه» و «فعالیت رسانه‌ای» توسط نیروهای نظامی

به گزارش رسانک، شامگاه پنجشنبه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱، مولوی محمدحسین گرگیج که بیش از یک سال قبل از امامت جمعه در آزادشهر منع شده بود، اواخر هفته گذشته توسط مقامات امنیتی از «امامت»، «خطابت» و «هر گونه فعالیت رسانه‌ای» نیز ممنوع شد.

پس از اینکه مولوی محمدحسین گرگیج ۱۶ دی‌ ماه به درخواست مردم نماز جمعه اهل‌سنت گالیکش را امامت کرد، دادگاه ویژه روحانیت گرگان ۲۲ دی‌ماه طی تماس تلفنی از مولوی گرگیج خواسته بود که یکشنبه ۲۵ دی‌ماه در این دادگاه حاضر شود، اما مردم بلوچ و ترکمن شهرستان‌های آزادشهر و گالیکش و برخی دیگر از شهرهای استان گلستان با تجمع مقابل منزل مولانا گرگیج، مانع رفتن وی به دادگاه شدند و از مسئولین خواستند حکم احضار مولوی گرگیج را لغو کنند.

تجمعات اعتراضی و تحصن مردم مقابل منزل مولوی محمدحسین گرگیج چند روز متوالی ادامه داشت، تا اینکه برخی از مقامات امنیتی شامگاه پنجشنبه ۲۹ دی‌ماه با حضور در منزل مولانا گرگیج اعلام کردند که ایشان از این‌پس حق «خطابت، امامت جمعه و هیچ‌گونه فعالیت رسانه‌ای» را ندارد.

روز جمعه ۳۰ دی‌ماه نیز مردم پس از اطلاع از ممنوعیت‌های جدید در حق مولانا محمدحسین گرگیج، در مقابل منزل ایشان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

مولوی گرگیج از داخل منزل از طریق بلندگو برای مردمی که در مقابل منزلش تجمع کرده بودند سخنانی ایراد کرد و گفت: «آقایان به من گفتند که مصلحت است در نماز جمعه شرکت نکنم.»

مولانا گرگیج در ادامه به درخواست‌های مردمی در خصوص حضور خودش در نماز جمعه اشاره کرده و گفته است: «حضور من در نماز جمعه خواست مردم است نه خودم … از رئیس‌جمهوری و شوراها تا امام جمعه و جماعت را مردم انتخاب می‌کنند.»

لازم به ذکر است که نمازگزاران به‌جای نماز جمعه، نماز ظهر را مقابل منزل مولانا گرگیج در خیابان اقامه کردند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*