اعزام نوراحمد‌ حسن زهی زندانی سیاسی بلوچ به مرخصی، ٩ روز پس از فوت فرزندش

به گزارش رسانک به نقل از حال وش، صبح امروز دوشنبه ٣ بهمن ماه ١۴٠١، “نوراحمد حسن زهی”، زندانی سیاسی بلوچ که به زندان خلخال تبعید شده، از این زندان به مرخصی ده روزه اعزام شد.

این مرخصی پس از آن به این زندانی سیاسی اعطا شده که وی در ۲۴ دی ماه فرزند خود را بر اثر بیماری؛ پس از یک دوره یک ماهه بستری شدن در بخش آی.سی.یو از دست داده بود.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی با وجود درخواست های مکرر این زندانی بلوچ در زمان بیماری فرزندش نسبت به اعطای مرخصی موافقت نکرده بودند.

گفتنی است که نوراحمد با سپردن وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان خلخال‌ به مرخصی اعزام شده است.

این زندانی در تیر ماه ۱۳۹۱ از زندان زاهدان به خلخال تبعید شده است.

گفته می شود چند روز پیش نیروهای وزارت اطلاعات از تهران به اداره اطلاعات خلخال رفته و او را از زندان به بازداشتگاه احضار کرده اند و از او خواسته بودند که با آنها همکاری کند تا با مرخصی اش موافقت کنند.

پس از رد همکاری این زندانی بلوچ نیروهای امنیتی وی را تهديد کرده بودند که در صورت عدم همکاری، دوباره فرزندت را نخواهی دید و حتی نمی‌توانی بر سر خاکش بروی.

نوراحمد حسن زهی متولد ۱۳۶۵، متاهل و دارای سه فرزند در اسفند سال ۱۳۸۹ در زاهدان بازداشت و به اتهام «اقدام علیه امنیت کشور» به ۲۶ سال تبعید محکوم شده است.

لازم به ذکر است که آقای حسن زهی یکی از زندانیان سیاسی با سابقه بلوچ است که مدت ۱۲ سال است در زندان و تبعید در شرایط سخت دور از محل سکونت خود بسر می‌برد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*