عقب‌ماندگی کشور به خاطر جو امنیتی است

رسانک/ امروز جمعه ٣٠ دی ماه ۱۴۰۱ ، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی ، امام جمعه زاهدان با اشاره به افزایش بیش از دوبرابری ایست‌های بازرسی در زاهدان گفت: «اخیرا در شهر ما جو شدید امنیتی برقرار است و ۷ ایست بازرسی به ۱۵ ایست بازرسی رسیده است. اعتقاد و خواسته همه مردم همین است که نباید شهر را امنیتی کرد. اصلا عقب‌ماندگی استان ما و کشور ما از همین جو امنیتی کشور است. جو امنیتی ضد توسعه است و هرجا جو امنیتی شود نمی‌توان آنجا سرمایه‌گذاری کرد و توسعه حاصل کرد.»

وی افزود: «در خیلی از دولت‌ها وقتی مردم در انتخابات شرکت می‌کردند، خواسته همین بود که جو امنیتی برداشته شود اما هیچ‌زمانی این اتفاق نیفتاد و حالا این جو تشدید شده است. مردم خودشان امنیت را رعایت می‌کنند. اینجا همه مردم رعایت امنیت را از فرایض خود می‌دانند. برای اینکه شرایط زندگی به حالت عادی باشد، جو امنیتی نباید باشد. سختگیری‌های زیادی در ورودی‌های شهر است و ان‌شاءالله این‌ها را بردارند.»

مولوی عبدالحمید در ادامه گفت: «شهید هرمزی یکی از مجروحان جمعه خونین بود که در کما بود و درگذشت. دعا کنید الله تعالی این شهید و همه شهدا را درجات عالی نصیب کند. هنوز هم بعضی از مجروحان زاهدان و خاش فوت می‌کنند و ما امیدواریم درجه این شهدا عالی و بلند باشد. این شهدا مظلومانه زده شدند. عاملان و آمران همه باید مجازات شوند.»

(ویدئو مربوط به لحظه آزادی منصور هرمزی، جوان ۲۴ ساله فاقد شناسنامه را نشان می دهد که با اصابت گلوله در ٩ مهر ماه ١۴٠١؛ در تاریخ ١٧ دی ماه و پس از تحمل رنج های بسیار در بیمارستان خاتم النبیاء زاھدان جان داد. او به تازگی از زندان آزاد شده بود. )

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*