تجمع و ایجاد راهبندان توسط مردم بلوچ و ترکمن در حمایت از مولوی گرگیج در گالیکش گلستان

به گزارش رسانک، روز گذشته ٢٨ دی ماه ۱۴۰۱، پس از تهدید مولوی محمدحسین گرگیج توسط رئیس دادگاه ویژه روحانیت گرگان، مردم بلوچ و ترکمن در گالیکش استان گلستان اقدام به تجمع و ایجاد راهبندان کردند و فراخوان به حضور حداکثری در حمایت از این روحانی برجسته بلوچ اهل سنت دادند.

گفته می شود دستکم ۱۲ دستگاه خودروی نظامی قصد ورود به حوزه علمیه فاروقیه گالیکش جهت بازداشت مولوی گرگیج را داشتند که با تجمع و ایجاد راهبندان حامیان این روحانی برجسته اهل سنت همراه بوده است.

نیروهای نظامی لباس شخصی همچنان در گالیکش حضور دارند و قصد بازداشت مولوی گرگیج پیش از روز جمعه را دارند.

مردم بلوچ و ترکمن در حمایت از مولوی گرگیج فراخوان به تجمع گسترده در شامگاه پنجشنبه ۲۹ دی ماه را دادند.

سعید شهواری رئیس دادگاه ویژه روحانیت گرگان با تهدید به بازداشت مولوی گرگیج گفته است: «حتی یک روز از عمر جمهوری اسلامی باقیمانده باشد، گرگیج باید به خاطر دو رکعت نماز جمعه احضار و محاکمه شود.»

در رابطه با اظهارات رئیس دادگاه ویژه روحانیت گرگان، مردم بلوچ و ترکمن فراخوان به حضور حداکثری در حمایت از این روحانی برجسته اهل سنت در مقابل منزل وی دادند.

معترضان خواستار لغو حکم احضار این روحانی بلوچ به صورت کتبی توسط دادگاه ویژه روحانیت گلستان هستند. مردم بلوچ و ترکمن اعلام کردند تا زمانی که حکم احضار مولوی گرگیج لغو نشود به تحصن و تجمع ادامه خواهند داد.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۲ دی ماه ۱۴۰۱، دادگاه ویژه روحانیت از مولوی گرگیج خواسته بود تا روز یکشنبه ۲۵ دی ماه خود را به این دادگاه معرفی کند که مردم بلوچ و ترکمن با تجمع مقابل منزل وی مانع از رفتن او به دادگاه شدند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*