بازداشت سه شهروند بلوچ به اتهام واهی قتل کودک بلوچ، “مونا نقیب”

به گزارش رسانک، امروز یکشنبه ٢۵ دی ماه ۱۴۰۱، مرتضی جوکار فرمانده انتظامی استان بلوچستان و سیستان از بازداشت قاتلان کودک دختر بلوچ در سراوان خبر داد. این در حالی است که “مونا نقیب” توسط نیروهای نظامی جمهوری اسلامی کشته شده بود.

“مونا نقیب”  دختر بچه ٧ ساله بلوچ، فرزند مراد، اهل آسپیچ شستون (سراوان) است که در تاریخ ١ آبان ماه ۱۴۰۱، در مسیر مدرسه مورد اصابت مرمی گلوله با تیراندازی نیروهای نظامی قرار گرفته بود.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی در روز حادثه در تعقیب و گریز خودروی پژو ۴۰۵ دو نوجوان بلوچ بودند که پس از تیراندازی، توقف کرده و دو نوجوان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

گفتنی است که اکنون، جمهوری اسلامی بار دیگر جهت تبرئه نیروهای نظامی خود چند تن از جوانان بی گناه بلوچ را به اتهام قتل بازداشت کرده است.

مرتضی جوکار فرمانده انتظامی بلوچستان و سیستان در گفتگو با رسانه های جمهوری اسلامی گفت: «یک نفر به همراه دو همدستش به محض ورود به بلوچستان شناسایی و دستگیر شدند.»

لازم به ذکر است که در پی تداوم اعتراضات مردم شجاع بلوچستان به جمهوری اسلامی، سپاه و رسانه های وابسته به آن با ادعاهای دروغین و اتهامات واهی در حال بازداشت و سرکوب مردم بلوچ هستند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*