معین الدین سعیدی: کار، کار انگلیسی ها است.

نشر این مطلب لزوماً نمی‌تواند نظر مجموعه رسانک باشد.

معین‌الدین سعیدی نماینده مجلس در گفت وگو با سایت رویداد۲۴ در مورد توهین و خباثت کلامی محمدجواد لاریجانی متاسفانه وارد چاه اتهام زنی های متقابل رایج در جمهوری اسلامی شده است که شگرد تخریب و تبلیغاتی تحت عنوان “شیعه انگلیسی و سُنی آمریکایی” سکه رایج است که خامنه ای بارها آن را در سخنرانی های خود تکرار کردهاست.

محمدجواد لاریجانی دروغگو و بیسواد مسجد مکی را متهم به وابستگی به عربستان و “سنی آمریکایی” کرده بود. امروز (یکشنبه ١٨ دی ماه ۱۴۰۱) معین‌الدین سعیدی نیز لاریجانی را متهم به “شیعه انگلیسی” کرده و گفته است: “با توجه به سوابق او و همچنین روابطش با سفارتخانه‌های خارجی، امیدوارم در دام استعمار پیر، کشور انگلیس نیفتد”.

کاربری این نظریه “توهم توطئه” بعنوان استراتژی فرافکنی در ایران ریشه ای عمیق و ناگسستنی و سابقه طولانی دارد و نمی توان آن را در اذهان زایل نمود. اما واقعیت این است که بدخواهی شریرانه و دشمنی با بلوچ و اهل سنت و همچنین بلاهت و جهالت امثال لاریجانی فاسد و رانتخوار و بسیاری دیگر (از جمله آیت الله محامی که او نیز به مولانا توهین کرده بود) ریشه ای حداقل پانصد ساله در تفکر صفوی و نظام منحط تبعیض گرای جمهوری اسلامی دارد.

لذا نباید با فرافکنی توجیهی و به تبعیت از توهمات علی خامنه ای, ذات ظالم و هتاک جمهوری اسلامی را مبرا دانسته و همه چیز را کار، کار انگلیسی ها دانست.

عبدالستار دوشوکی
مرکز مطالعات بلوچستان ـ لندن

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*