دستگیری چهارده متهم جرائم اقتصادی در بلوچستان و سیستان / ۱۸۴ سال حبس برای متهمان

به گزارش رسانک، روز پنجشنبه ۳ تیر ماه ۱۴۰۰، دادستان عمومی و انقلاب دزاپ، مرکز بلوچستان گفت: ۱۴ نفر در این استان به دلیل جرائم اقتصادی دستگیر و هم‌اینک در زندان بسر می‌برند.

مهدی شمس آبادی اظهار داشت: پرونده معروف جرائم اقتصادی یکی از مهمترین پرونده‌های بلوچستان و سیستان بود که در مجموع ۱۴ متهم دستگیر شدند که در مجموع به ۱۸۴ سال حبس، ۴۵۰ ضربه شلاق، پرداخت ۳۳ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ضبط ۷۲ میلیون یورو و ۱۴ میلیون دلار محکوم شدند.

وی ادامه داد: محکومان در زندان مرکزی دُزاپ هستند و متعهد به واردات کالا در مقابل ارز دریافتی بودند، عده‌ای از آنان بازرگان بودند و افزون‌بر ۵۰ میلیارد ریال جریمه نقدی را به صندوق دولت پرداخت کردند.

دادستان دُزاپ در رابطه با پرونده‌ای که در دانشگاه علوم پزشکی پهره تشکیل شد افزود: در این رابطه ۱۱ نفر به دلیل اختلاس، ارتشاء و ارتشاء بندی دستگیر شدند و پنج نفر با وثیقه آزاد هستند و باقی در زندان حضور دارند.

وی با بیان اینکه در بدو امر افزون‌بر ۱۳ کیلوگرم طلا که به عنوان رشوه دریافت شده بود و مقداری دلار وجه نقد نیز ضبط شده است گفت: در مرحله تحقیقات هستیم تا مشخص شود در واقع اموالی که از اختلاس و ارتشا به دست آورده اند مشخص شود.

شمس آبادی ادامه داد: در شعبه هفت بازپرسی که ویژه مدیران است تعداد پرونده‌ها از ۱۵۰ فقره به ۹۵ مورد و در شعبه امنیتی تعداد پرونده‌ها از ۳۳۰ فقره به ۹۹ مورد رسیده است.

وی بیان کرد: پرونده معاون اسبق استاندار بلوچستان و سیستان مانند پرونده دانشگاه پهره زمان‌بر است و قرار بود تا پایان خرداد کیفرخواست صادر شده و به دادگاه برسد اما در همین یکی ۲ ماه آینده پرونده با کیفرخواست به دادگاه شهرستان می‌رود.

دادستان عمومی و انقلاب دزاپ با بیان اینکه در پرونده شهرداری نصرآباد (زابل) ۱۵ متهم کیفر خواست دادیم و به محض صدور کیفرخواست این افراد معلق شدند و پرونده در مرحله رسیدگی است اظهارداشت: برای پرونده شهرداری دزاپ گزارشی به ما رسیده که به سازمان بازرسی ارجاع دادیم گزارشاتی که در باب فساد دریافت می‌شود به ارگان‌های امنیتی که ضابط خاص ما هستند و یا سازمان بازرسی ارسال می‌شود که مقداری زمان‌بر است و زمانیکه پرونده به ما برسد ورود می‌کنیم.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*