انتقاد معین الدین سعیدی از نبود زیرساخت های مناسب بهداشتی و درمانی در بلوچستان

به گزارش رسانک ، روز دوشنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۰، معین الدین سعیدی عضو مجلس ایران از نبود امکانات و تجهیزات مناسب بهداشتی و درمانی در بلوچستان انتقاد کرد.

معین الدین سعیدی گفت: هیچگونه زیرساخت مناسبی در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان چهبار وجود ندارد. در بیمارستان این شهرستان اصلا بخشی به نام عفونی وجود ندارد و در پنج شهرستان حوزه انتخابیه ام یک متخصص عفونی داریم.

به گفته سعیدی، چهبار از پهنه جاشک تا راسک باید یکهزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی داشته باشد که در حال حاضر یک بیمارستان ۱۹۶ تختخوابی دارد و با نیازهای شهرستان همخوانی ندارد. اگر نگاه ویژه‌ای به زیر ساخت های درمان آنجا اتفاق نیفتند باید منتظر یک فاجعه انسانی در این شهرستان باشیم.

وی افزود: «در یک استان کشور ۵ بیمارستان تامین اجتماعی وجود دارد و این در حالی است که در استان پهناور بلوچستان تنها یک بیمارستان و آن هم در دزاپ است. در جنوب استان اصلا بیمارستان تامین اجتماعی برای خدمات دهی به بیماران تحت پوشش این بیمه وجود ندارد. فاصله دزاپ تا چهبار ۷۰۰ کیلومتر است و تردد بیماران برای دست یابی به این بیمارستان را بسیار دشوار کرده است.»

وی افزود: شهرستان چهبار جبهه ورود بیماری های واگیردار است. هنوز متاسفانه بیماری هایی مانند مالاریا را هنوز در این شهرستان داریم. بی‌تدبیری هایی که برای کنترل تردد مسافران به جنوب استان و به خصوص شهرستان چابهار در ایام نوروز شد در شیوع این بیماری در بلوچستان بی تاثیر نبود.

سعیدی گفت: هیچگونه کنترلی در ورودی و خروجی شهرستان چهبار برای کنترل تردد خودروهای غیر بومی شکل نمی گیرد. همچنین در سطح شهرستان نیز برای کاهش بحران بیماری کرونا برای تعطیل کردن برخی اصناف غیر ضروری و دورکاری ادارات از سوی ستاد مبارزه با این بیماری تصمیمی گرفته نشده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*