میزان آلودگی هوای شهر دُزاپ به ده برابر حد مجاز رسید

به گزارش رسانک، امروز دوشنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۰، محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی بلوچستان و سیستان میزان آلودگی هوای شهر دُزاپ، مرکز بلوچستان را ده برابر حد مجاز اعلام کرد.

حیدری گفت که در شبانه روز گذشته به سبب نفوذ گردوغبار ناشی از بادهای ۱۲۰ روزه به دزاپ غلظت آلودگی ذرات غبار با اندازه ۱۰ میکرون در هوای دزاپ به یک هزار و ۴۶۳ میکروگرم بر مترمکعب رسیده که حدود ۱۰ برابر حالت مجاز است.

مدیرکل هواشناسی بلوچستان و سیستان افزود که این گردوغبار گسترده شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه دزاپ را نیز به دو هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد و برای ساعاتی این شرایط در شهر پایدار ماند.

حیدری با بیان اینکه در شمال بلوچستان همچنان وزش بادهای ۱۲۰ روزه ادامه دارد، افزود که صبح دوشنبه نیز سرعت وزش باد در نصرآباد (زابل) به ۹۷ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار ناشی از آن شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به ۱۵۰۰ متر کاهش داد.

عدم توانایی مدیریت آب های روان توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران باعث شده تا بسیاری از مناطق خشک و بی آب شود. رژیم جمهوری اسلامی در مقابل ساخت بند کمال خان توسط افغانستان و حق آبه مردم شمال بلوچستان نیز هیچ واکنشی نشان نداد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*