تحویل ندادن پیکر سوختبر کشته شده توسط سپاه پاسداران

به گزارش رسانک، پیکر سوختبر بلوچ ،سعید شاهوزیی (ساسولی) که در تاریخ ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای سپاه پاسداران در منطقه ریگ ملک از توابع شهرستان میرجاوه کشته شده بود، همچنان به خانواده تحویل داده نشده است.

گفته می شود که قرار بر این بود که روز ۲۷ خرداد ماه اولیای دم جهت تکمیل کارهای پزشکی قانونی و شکایت از نیروهای سپاه پاسداران پرونده را تکمیل کنند و پیکر سعید جهت کفن و دفن به خانواده اش تحویل داده شود، اما فرمانده پایگاه بسیج آقای محمد رضا شاهوزهی به نیروهای خود دستور داده تا مجوز دفن سعید را گرفته و پرونده را مختومه اعلام کنند.

این اقدام سپاه پاسداران اعتراض خانواده مقتولین را به همراه داشته و بر قصد خود مبنی بر شکایت در دادگاه نظامی پافشاری می کنند.

پس از سردار الماسی از تیپ ۱۱۰ سلمان از خانواده مقتولین خواسته تا پیکر سعید را تحویل بگیرند و دفن کنند و قبل از برگزاری انتخابات هیچگونه اقدامی انجام ندهند و شکایت خود را به بعد از انتخابات موکول کنند که خانواده مقتول با درخواست سردار الماسی نیز موافقت نکرده اند.

بر اساس این گزارش، سپاه از تحویل پیکر سوخت بر به خانواده اش ممانعت کرده و به خانواده مقتول اعلام کردند که اگر بر شکایت اصرار دارید باید تمامی روال قانونی ثبت شکایت انجام شود و از خود دادگاه مجوز ترخیص جنازه باید صادر شود که خانواده مقتول بدون توجه به گفته ها و توصیه های سردار الماسی اقدام به شکایت کردند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*