ثبت تلخ ترین روز کرونایی سیستان وبلوچستان در سال جاری / جان باختن ۹ نفر

رسانک/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزاپ گفت: روز ۱۵ خرداد ماه با فوت ۹ نفر از هم استانی ها، تلخ‌ترین روز کرونایی بلوچستان و سیستان از زمستان سال گذشته تاکنون بوده است.

سید محمد هاشمی شهری با بیان اینکه این تعداد فوت روزانه بیمار کرونا مثبت در استان از زمستان سال گذشته تاکنون سابقه نداشته است، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ابتلاء ۱۹۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا نیز توسط ۳ دانشگاه علوم پزشکی استان شناسایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین از مجموع مبتلایان مثبت آزمایشگاهی یک هزار و ۳۵۸ نفر از هم استانی‌ها، جان خود را از دست داده‌اند که ۹ نفر از هم استانی‌ها در همین ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: همان‌گونه که قبلاً نیز اعلام شده است، موارد فوق فقط شامل موارد مثبت و تائید شده آزمایشگاهی است و برخی از بیماران که دارای علائم هستند با تشخیص بالینی پزشکان متخصص مورد درمان و مراقبت لازم قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزاپ تصریح کرد: تنها راه مقابله با ویروس جهش یافته کرونا، رعایت دقیق‌تر پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور پیدا نکردن در تجمعات و دورهمی‌ها است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*