تلاش های بی نتیجه برای یافتن چاه کن منوجانی گرفتار در چاه

به گزارش رسانک، روز گذشته ۱۵ خرداد ماه ۱۴۰۰، ریزش چاه موتور آب در روستای شهلکان شهرستان منوجان باعث شد یکی از افرادی که در حال حفاری آن بود زیر آوار گرفتار شود که اکنون پس از گذشت ۲۴ ساعت تلاش ها برای خارج کردن این فرد بی نتیجه مانده است.

مرد پنجاه ساله ای از اهالی شهلكان منوجان همراه با يک مقنی اهل کشور افغانستان در حال حفاری بوده اند كه بعد از خروج مقنی تبعه خارجی، ناگهان چاه ريزش كرده و يكی از افراد كه مشغول حفر چاه بوده زير آوار سنگين مانده است.

عمق چاه بيش از ۵۰ متر است و در قسمتی از چاه، تونلی توسط صاحبين چاه از قديم جهت افزايش آب دهی حفر شده كه طول و عرض آن بيش از ۵ متر است و اين چاه كن در اثر ريزش همين تونل داخل چاه گیر کرده است.

پس از ريزش چاه، وی درخواست كمک می كند و يک نفر جهت نجات تا عمق ٢٠ متری می رود و صدای «دارم خفه می شوم» را می شنود اما متوجه می شود كه چاه درحال ريزش است و از چاه خارج می شود.

بنابر اعلام منابع مطلع، تاكنون چندين چاه كن برای بيرون آوردن فرد، وارد چاه شده اند اما همه آنها می گويند در آن قسمت احتمال ريزش چاه وجود دارد و از ورود به آن قسمت امتناع كرده اند و تلاش ها هنوز به نتيجه نرسيده است.

نهادهای امدادی مانند هلال احمر و آتشنشانی منطقه نيز به دليل نداشتن امكانات و تجهيزات نتوانسته اند در خارج كردن فرد از چاه كمک كنند.

عدم اختصاص امکانات مناسب و استاندارد به نیروهای امدادی و بی توجهی رژیم جمهوری اسلامی ایران نسبت به جان شهروندان باعث شده این اینگونه مواقع جان شهروندان به خطر بيافتد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*