مولوی عبدالحمید: جامعه اهل سنت با تبعیض شدید مواجه است

به گزارش رسانک، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه شهر دُزاپ، مرکز بلوچستان، در مراسم نماز جمعه ۷ خرداد ماه ۱۴۰۰، از تبعیض شدید حاکمیت علیه اهل سنت انتقاد کرده و خواستار رسیدگی به حقوق اهل سنت شد.

مولوی عبدالحمید با بیان اینکه اهل سنت ۴۳ سال به امید حل مشکلاتش صبر کرده است؛ از ناامیدی اهل سنت نسبت به رفع مطالباتش همگام با فضای ناامیدی حاکم بر کشور خبر داد.

امام جمعه دزاپ (زاهدان) حضور بسیار اندک و بحرانی اهل سنت در ادارات استان را تبعیض شدید علیه اهل سنت دانست و خاطرنشان کرد این تبعیض به نفع نظام و کشور نیست.

مولوی عبدالحمید در خصوص حقوق اقوام و مذاهب گفت: “اهل سنت در بسیاری از شهرهای کشور مسجد ندارند و برای نماز در نمازخانه‌ها با مشکلات و موانع مواجه هستند. “

وی از عملکرد اصلاح‌طلبان در قبال جامعه اهل سنت انتقاد کرد و گفت: “جامعه اهل سنت تنور انتخابات را برای اصلاح‌طلبان داغ کردند اما اصلاح‌طلبان نخواستند برای حل مشکلات این قشر مذهبی از خودشان هزینه کنند.”

مدیر دارالعلوم مکی دزاپ با بیان اینکه بارها درخواست رسیدگی به حقوق اهل سنت به مسئولان امر ابلاغ شده اما هیچگونه اقدامی در جهت رفع مشکلات این اقلیت مذهبی انجام نگرفته است؛ رسیدگی به حقوق اهل سنت را به نفع نظام، مسئولین، علمای شیعه و سبب سربلندی ایران دانست.

####

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*