روحانیون اهل سنت و حقایق

رسانک/ پس از گذشت بیش از چهار دهه حکومت توسط رژیم جمهوری اسلامی در جغرافیای ایران زمان آن رسیده است که روحانیون اهل سنت حقایق نامهربانی های این رژیم را بیش از پیش به مردم بگویند.

تحت فشار بودن اهل سنت و تلاش برای کنترل کردن روحانیون این مذهب، بازداشت و زندانی کردن بسیاری از روحانیون مبارز از یک سو همگی حقایقی هستند که بهتر است در شرایط کنونی از تریبون های نماز جمعه فریاد زده شوند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه شهر دُزاپ تاکنون با توجه به فشارهای موجود صریح تر از بقیه مردم را به عدم حضور در پای صندوق‌های رای دعوت کرده است.

مهندس رحیم بندویی از فعالان سیاسی بلوچ و عضو شورای مرکزی حزب مردم بلوچستان، در گفت‌وگو با تلویزیون “کلمه” معتقد است که تا زمانیکه امور سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و… بلوچستان در دست ملت بلوچ نباشد سایه این نامهربانی ها، تبعيضات، فشارها، بازداشت ها و اعدام ها بر سر مردم اقلیم بلوچستان و همچنین سایر مناطق خواهد بود خواه رئیس جمهور یک فرد افراطی، خواه یک فرد میانه رو باشد.

تلاش مردم، مبارزه مسالمت‌آمیز و تحریم انتخابات می‌تواند نقش بسزایی در ضعیف تر شدن حاکمیت جمهوری اسلامی و سقوط آن داشته باشد که نتیجتاً با روی کار آمدن حکومتی دموکرات، فدرال، اینگونه بی عدالتی ها از میان برداشته شوند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*