جان بیماران تالاسمی در دستان شما / کاهش ذخایر خون زنگ خطری برای بیماران بلوچستان

رسانک/ ذخایر خون در بلوچستان و سیستان به دلیل شرایط اپیدمی کرونا و مصرف بالای آن رو به کاهش می باشد تا جایی که بیماران در بعضی مواقع بایستی برای دریافت خون مبالغی بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومن پرداخت کنند.

شیوع بیماری کرونا علاوه بر مشکلات دیگر، حال گریبان گیر بیماران تالاسمی شده است.
شهروندانی که شرایط انتقال خون را دارند به دلیل بیماری کووید۱۹ به مراکز انتقال خون مراجعه نمیکنند و جان بیماران تالاسمی بیش از پیش به خطر می افتد.

در این رابطه مدیر انتقال خون بلوچستان و سیستان گفت: هر بیمار تالاسمی ماژور به صورت میانگین در ماه نیازمند دوبار تزریق خون است و ۶۸ درصد خون های اهدایی در بلوچستان و سیستان به سه هزار و ۲۰۰ تالاسمی ماژور ساکن در این استان که بیشترین شمار این بیماران در ایران را دارد، تزریق می شود.

سهیلا خسروی پیشتر با بیان اینکه در سال گذشته ۷۴ هزارو ۹۳۸ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز سازمان انتقال خون بلوچستان و سیستان مراجعه کردند، شمار واحد‌های خون اهدایی در سال ۱۳۹۹ را ۵۹ هزار و ۵۷ واحد اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه این میزان اهدای خون حدود ۶۰ درصد نیاز استان را تأمین می‌کند، عنوان کرده است: متوسط میانگین درخواست ماهانه خون و فرآورده‌های خونی مراکز درمانی استان ۱۱ هزار و ۸۳۴ واحد خون و فرآورده خون است.

اهدای خون بخشش حیات دوباره و اهدای زندگی است و می‌توان با اهدای خون خود بسیاری از بیماران را زندگی دوباره بخشید.

صدها بیمار در شهرهای مختلف بلوچستان نیازمند به خون و چشم انتظار سخاوت مردم نیکوکار برای اهدای خون هستند تا با کمک‌های سخاوتمندانه مشکلات آنان رفع شود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*