ممانعت از حضور مفتی دارالعلوم مکی دُزاپ (زاهدان) برای شرکت در نشست مشترک روحانیون شهرستان سرباز

به گزارش رسانک، مسئولین امنیتی از مشارکت مفتی محمد قاسم رئیس دارالافتای دارالعلوم مَکّی، برای شرکت در شانزدهمین نشست مشترک روحانیون شهرستان سرباز و راسک که به میزبانی مدرسه دینی انوارالحرمین پشامگ بود؛ ممانعت کردند.

شبکه جهانی کلمه گزارش داد: سخنرانان این نشست که روز شنبه ۱ خرداد ماه ۱۴۰۰، با حضور علما، مدیران مدارس دینی و ائمه جمعه و جماعات شهرستان سرباز و راسک با میزبانی مدرسه دینی انوارالحرمین پشامگ برگزار شد با انتقاد از بازداشت مولوی فضل الرحمن کوهی، خواهان آزادی وی شدند.

مولوی عبدالحکیم سیدزاده از اساتید برجسته حوزه علمیه عین العلوم گشت ضمن انتقاد از نیروهای امنیتی بدلیل ممانعت از مفتی محمد قاسم برای شرکت در جلسه خواهان آزادی بدون قید و شرط مولوی فضل الرحمن کوهی شد.

مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه راسک نیز با تاکید بر بی‌گناهی مولوی فضل الرحمن کوهی و بیان اینکه مولوی کوهی یک شخصیت دینی و خیرخواه جامعه است خواهان اجرای عدالت و آزادی وی شد.

مولوی عُبَیدُالله افروخته استاد حدیث حوزه علمیه منبع العلوم کوه‌ون نیز با تاکید بر بیگناهی مولوی کوهی گفت: مولوی فضل‌الرحمن همچون یوسف علیه السلام بیگناه به زندان رفت.

مولوی فضل الرحمن کوهی بدنبال اعتراض به کشتار مردم در اعتراضات آبان ۱۳۹۸ در هفتم آذرماه همان سال پس از احضار به دادگاه ویژه روحانیت در مشهد بازداشت شد که پس از نزدیک به یک سال ‌بلاتکلیفی، برای او حکم ۶ سال و 4 ماه زندان صادر شده است.

بازداشت این روحانی برجسته اهل سنت بلوچستان، اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای مختلف بلوچستان به همراه داشت که تعدادی از معترضان کشته و زخمی شدند و حدود بیست روز اینترنت و خطوط ارتباطی در استان بلوچستان و سیستان قطع شد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*