کشته و زخمی شدن دستکم سه نفر در درگیری نیروهای سپاه با افراد مسلح بلوچ در کسرکند (قصرقند)

#تکمیلی

به گزارش رسانک، روز گذشته ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، به دنبال یورش نیروهای زمینی سپاه پاسداران به منزل یک شهروند بلوچ در روستای حمیری از توابع شهرستان کسرکند و درگیری هفت ساعته با دو شهروند مسلح بلوچ، یک نفر از نیروهای رژیم جمهوری اسلامی ایران زخمی و دو شهروند مسلح بلوچ کشته شدند.

هویت شهروندان بلوچ کشته شده “محراب صلاحی” اهل دهستان هیچان و خواهرزاده وی “نعیم صلاحی” اهل روستای حُمیری و فرد زخمی شده که عضو نیروهای سپاه بوده “عبدالغنی اولیایی” اهل دهستان هیچان محرز گشته که از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته و بلافاصله با آمبولانس به بیمارستان محمد رسول الله شهرستان گِه منتقل شده است.

گفتنی است که این درگیری ابتدا توسط نیروهای زمینی سپاه پاسداران کسرکند و ساربوگ حوالی ساعت ۴ صبح آغاز شده، اما بدلیل مقاومت همه جانبه دو شهروند محاصره شده، نیروهای زمینی و هوایی سپاه از شهرستان گِه (نیکشهر) نیز به محل اعزام شده اند. 

نیروهای نظامی و امنیتی رژیم با استفاده از سلاح‌های سنگین و با به آتش‌کشیدن خانه، این دو شهروند را کشته و اجساد آنها را با خود برده‌اند.

رژیم جمهوری اسلامی ایران معتقد است که این افراد عاملان اصلی ترور دو بسیجی به نام های “خدابخش غریب” و “مسلم درزاده” در روز جمعه ۱۷ اردیبهشت ماه جاری در روستای کوچینک از توابع شهرستان گِه بوده اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*