مولوی عبدالحمید: “اول به خواسته های اهل سنت رسیدگی کنید سپس از آنها انتظار حضور گسترده در انتخابات داشته باشید”

به گزارش رسانک، امروز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، امام جمعه مرکز بلوچستان شهر دُزاپ در مراسم نماز عید فطر این شهر نسبت به تشویق جامعه اهل سنت برای حضور در انتخابات ریاست دولت توسط مقامات واکنش نشان داد.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی گفت: “شما می‌خواهید جامعه اهل‌سنت در عرصۀ انتخابات از برادران شیعه هم جلوتر باشند، اما ابتدا بایستی تبعیض‌هایی که در حق اهل‌سنت وجود دارند را بردارید، رضایت اقشار مختلف ملت های ایران را به دست بیاورید، تغییرات بیاورید و آزادی‌های مذهبی را برای جامعه اهل‌سنت در تمام نقاط کشور تأمین کنید، بعد اگر انتظار داشته باشید اهل‌سنت جلوتر از برادران شیعه هم در انتخابات‌ها حضور داشته باشند ما این انتظار را برآورده می‌کنیم.”

وی افزود: “اهل‌سنت با تلاش‌های خودشان تنور انتخابات را داغ کردند، اما عزیزان بعد از اینکه در انتخابات پیروز شدند به خواسته‌ها و وعده‌هایی که به جامعه اهل‌سنت داده بودند عمل نکردند و پیگیری‌هایی که صورت گرفت را به خوبی جواب ندادند؛ این عملکرد سبب تضعیف روحیۀ جامعه اهل‌سنت شده است.”

امام جمعه شهر دُزاپ ادامه داد: “واقعا چه کسانی هستند که خودشان را بالاتر از قانون می‌دانند و مانع حضور اهل‌سنت در مراکز تصمیم‌گیری و مدیریت‌های کلان می‌شوند؟ آیا این ممانعت‌کنندگان نهاد و ارگان هستند یا اشخاص؟! باید مشکل جامعه اهل‌سنت بررسی و حل شود. مسائل جامعه اهل‌سنت از مهمترین مسائل کشور است.”

مولانا عبدالحمید تاکید کرد: “عملکرد علمای شیعه در مورد جامعه اهل‌سنت در تاریخ کشور ماندگار می‌شود و دنیا در این مورد قضاوت خواهد کرد. لذا سعی کنید تاریخ درخشانی از نظامی که علمای شیعه در رأس آن قرار دارند به یادگار بگذارید و به نحوی عمل کنید که جامعه اهل‌سنت دعاگوی شما باشد، به نحوی عمل نکنید که خاطرۀ تلخی در تاریخ به‌جا بماند.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*