نیروهای امنیتی و نظامی شهرستان پهره و همکاری با مخلان امنیت

به گزارش رسانک، شامگاه جمعه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، یک فرد مخل امنیت در شهرستان پهره (ايرانشهر) در از کمتر از دوازده ساعت از طرف نیروهای نظامی آزاد شد.

یک منبع آگاه در این باره به رسانک گفت: “پس از درگیری لفظی دو شهروند، یکی از آنها با آوردن اسلحه از داخل خودرویش اقدام به تیراندازی کرده است.”

این منبع افزود: “پس از تماس با نیروهای نظامی و دستگیری فرد خاطی و انتقالش به کلانتری، خانواده اش برای جلب رضایت شاکی به منزلش رفته اند ولی شاکی رضایت نداده است.”

این منبع اظهار داشت: “صبح امروز شنبه حوالی ساعت ۸:۳٠ دقیقه، فرد خاطی پس از آزادی به منزل شاکی رفته و وی را تهديد کرده است.” 

این در حالی است که از یک سو فرد شاکی هيچگونه رضایتی مبنی بر آزادی متهم نداده و از سوی دیگر حضور فرد خاطی در ابتدای صبح در مقابل فرد شاکی نشان می دهد که نیروهای کلانتری این فرد را به دادگستری منتقل نکرده و آزاد کرده اند. 

گفتنی است که این فرد مسلح به سلاح گرم بوده ولی هیچگونه رسیدگی از سوی کلانتری به این موضوع نشده است.

در سال های اخیر نهادهای امنیتی و نظامی و در راس آنها وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در بلوچستان با حمایت و مسلح کردن پشت پرده ای طرفین درگیر به کشتار و اختلاف طایفه ای دامن زده اند.

در این میان بسیاری از افراد مسلح شده توسط این نهادها با سوءاستفاده از نفوذ خود در دستگاه‌های امنیتی اقدام به هرگونه هنجارشکنی و ناامنی می کنند.

لازم به ذکر است که در تاریخ ۲۶ دی ماه ۹۹ مولوی طیب در خطبه های نماز جمعه به نقل از یک شهروند بلوچ گفت: پس از کشته شدن برادر این شهروند؛ از طرف یک نهاد [نظامی_امنیتی] تماس گرفته شده و به او گفته اند که آدرس پناهگاه قاتل و سلاح را میدهند تا تو انتقام بگیری.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*