“سرباز” بیمارستان ندارد

به گزارش رسانک، شهرستان سرباز با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت مانند شهرستان همسایه یعنی شستون (سراوان) کمبودهای زیادی در حوزه بهداشت و درمان دارد به طوری که در دوره شیوع کرونا تست‌های پی سی آر اهالی به شهرستان‌های هم‌جوار فرستاده می‌شود.

@rasanknews

بنا به گفته فرامرز دانش، فرماندار شهرستان سرباز، یک بیمارستان ۳۲ تختخوابی در این شهرستان کلنگ خورد که تا امروز ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

او از ساخت یک بیمارستان محلی دیگر هم از سوی دانشگاه علوم پزشکی خبر می‌دهد و می‌افزاید: “ساخت این بیمارستان مصوب شده است و پیگیر هستیم تا هر چه زودتر کلنگ‌زنی و آغاز شود.” 

در حال حاضر بیماران کرونایی سرباز که حال جسمی نامساعدی ندارند در خانه قرنطینه می‌شوند. 

گفتنی است که سرانه بهداشت و درمان به صورت کلی در استان بلوچستان و سیستان پایین است. در دیگر شهرستان‌های بلوچستان هم اوضاع بهتر نیست. در شهرستان های کُنرَک، سب سوران، مئگس و سرباز، یا پزشکی وجود ندارد یا تعداد پزشکان کمتر از ۱۰ نفر است.

در ایران به ازای هر هزار نفر ۱.۷ تخت بیمارستانی وجود دارد این درحالی است که همین آمار در چین ۸ تخت و در کره جنوبی به ۱۲ تخت هم می‌رسد. این آمار در شرایطی اعلام می‌شود که در استان بلوچستان و سیستان سرانه تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت آن کمتر از یک است و در برخی شهرستان‌ها تا کمتر از ۶/۰ هم می‌رسد.

لازم به ذکر است که بسیاری از شهرستان های جدید التاسیس در بلوچستان بدون دارا بودن کمترین زیرساخت شهری، فقط روی کاغذ عنوان “شهرستان” را یدک می کشند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*