“کمبود پزشک” در بلوچستان

رسانک/ اسماعیل حسین زهی، عضو مجلس ایران گفت: کمبود پزشک در بلوچستان و سیستان بیداد می‌کند و مردم از حداقل‌ حقوق خود محروم هستند؛ اکثر درمانگاه‌های روستایی استان فاقد پزشک عمومی هستند و متاسفانه شاهد مرگ و میر مادران باردار هستیم.

اسماعیل حسین زهی، در این باره اظهار کرد:‏ بلوچستان و سیستان استان پهناوری است و با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند از جمله مهمترین مشکلات این استان که زمینه‌ساز چالش جدی شده، مسئله کمبود پزشک است و حتی تعداد پزشک عمومی نیز در این استان محدود است.

وی افزود: اکثر درمانگاه‌های روستایی استان فاقد پزشک عمومی هستند و این مشکل در شهرستان‌های استان نیز وجود دارد؛ طبق بررسی‌هایی انجام شده بیشترین مراجعات بیمار به استان‌های مشهد و یزد از بلوچستان بوده است؛ متاسفانه سالانه تعداد زیادی از شهروندان بلوچستان و سیستان در مسیرهای مراجعه به پزشک جان خود را از دست می‌دهند.

حسین‌زهی تصریح کرد: به دلیل کمبود پزشک عمومی، متاسفانه شاهد مرگ و میر مادران باردار در روستاها هستیم؛ راه حل این مشکل افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی است؛ سرانه پزشک در ایران بسیار پایین‌تر از استانداردهای جهانی است؛ این موضوع در بلوچستان به مراتب بدتر است.

این سخنان در حالی مطرح شده که در عمل هیچگونه اقدامی جهت ایجاد زیرساخت های بهداشتی در بلوچستان انجام نمی‌شود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*