انتقاد امام جمعه موقت پشامگ از عدم تحقق وعده های خمینی پس از انقلاب

به گزارش رسانک، روز جمعه ۱۷ بهمن ماه ۹۹ مولوی محمد اکرم کوهی امام جمعه موقت مسجد جامع پشامگ از عدم تحقق وعده های خمینی پس از انقلاب انتقاد کرده و تداوم بازداشت مولوی فضل الرحمن کوهی را بدون توجیه عنوان کرد.

مولوی محمد اکرم در خطبه های نماز جمعه گفت: “ای همان کسانی که شما دنبال آزادی بیان و مذهب هستید راه آن فقط قیام در برابر ظلم و استبداد می‌باشد. لذا هر موقع کسی احساس کرد در حق وی ظلم شده و آزادی بیان و مذهب از او سلب شده نباید تسلیم باشد.”

مولوی محمد اکرم در ادامه گفت: “یکی از شعارهای خمینی این بود ما دین و دنیای شما را آباد می‌کنیم اما متاسفانه بعد از گذشت چندین سال هنوز مردم اهل سنت با بسیاری از دغدغه‌ها دست پنجه نرم می‌کنند با وجودی که از تمام اقشار برادران اهلسنت ما در ابتدای پیروز انقلاب سهیم بوده‌اند و الان هم برای برآورده شدن مشکلات خویش انتظار دارند. شاید هم برخی از مشکلات حل شده اما باز هم جای شکوه و گلایه باقی است.”

وی افزود: “گاهی مسئولین در جلسات مختلف به دست آوردهای انقلاب اذعان دارند ولی خود را به فراموشی زده‌اند اهل‌سنت قبل از انقلاب و بعد از انقلاب مسجدی در تهران نداشته و ندارند حالا که مسجد تهران مایه‌ی خرسندی و آرمان ما هست ولی ما در استان خود برای ساخت مساجد و مدارس در مضیقه و مورد تنگنا قرار داریم. همین سلیقه‌ای عمل کردن‌ها باعث بدجلوه دادن نظام می‌شوند.”

امام جمعه موقت مسجد جامع پشامگ گفت: “از روزی که مصطفی محامی نماینده‌ی ولی فقیه این استان شروع به کار شده احساس فشارهای بیشتری بر اماکن مذهبی ما شده‌ از این رو ما درخواست سعه صدر بیشتری از ایشان داریم؛ خواستار بر این هستیم باید در امور مذهبی اهل سنت یکی از علمای سُنی گماشته شود چرا که سُنی بهتر درک می‌کند کجا نیاز به ساخت مسجد و مدرسه هست و کجا صلاح نیست.”

مولوی کوهی در ادامه گفت: “ما خواهان آزادی که انقلاب اسلامی بر آن پایه بنیان گذاری شده هستیم نباید علما در راستای بیان و پیگیری حق و حقوق خویش مورد فشار قرار بگیرند اما متاسفانه مدت مدیدی است که یکی از علمای طراز اول اهل‌سنت کشور جناب مولانا فضل الرحمن کوهی به خاطر مطالبه حقوق اهل سنت و جواب دادن به هتاک و گستاخان مقدسات اهل سنت در زندان بسر می‌برد.”

وی افزود: “آیا مگر مولانا کوهی ضدانقلاب بوده که شما او را محکوم به زندان کرده‌اید؟ و یا اینکه تندرو بودند؟ بلکه هیچ کدام از اینها نبود اما از جواب دادن هتاکان و مطالبه گری  گریز نکرده و شما چه توجیهی درباره‌ی زندانی مولانا دارید؟ بخدا قسم هیچ مدرکی بر ضد انقلاب بودن مولانا و یا اینکه وابسته به گروه‌های مسلح باشد ندارید، اگر دارید رو بکنید در کجای دنیا پیدا می‌شود فردی به خاطر بیان حق چندین سال زندان باشد! ما صبر کردیم و چشم در انتظاریم و نمی‌خواهیم آشوبی به پا شود حالا که زندان‌های کشور از کردستان گرفته تا بلوچستان مملو از علمای اهل سنت می‌باشد. لذا ما درخواست داریم که به خواسته های ملت توجه شود و زندانیان را آزاد بکنید.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*