معین الدین سعیدی: طرح تقسیم بلوچستان و سیستان کارشناسی نیست/ نخبگان و علما باید حتما نظر بدهند

به گزارش رسانک، معین‌الدین سعیدی امروز ۶ دی ماه ۹۹ در یک مصاحبه گفت: هنوز کار کارشناسی لازم بر روی طرح تقسیم بلوچستان و سیستان انجام نشده است و هنوز زوایای مختلف این طرح برای مردم و نخبگان منطقه مشخص نیست.

وی افزود: ”چنین طرحی باید حتما هزینه و فایده هایش بررسی شود که چه هزینه‌هایی دارد و چه فوایدی را رقم خواهد زد.در شرایط فعلی در نشست هایی با وزارت کشور داشتیم آن‌ها معتقد بودند که چون طرح بار مالی دارد، دولت هم با آن مخالف است.

سعیدی تصریح کرد: ”وقتی کار کارشناسی بر روی طرح انجام نشده چگونه می‌توان با قطعیت گفت تقسیم خوب است یا بد؟ بر روی این طرح حتما باید نخبگان بیایند و نظر بدهند.“

وی افزود: ”هر طرحی که به نوعی جنبه‌های هویتی و فرهنگی و دغدغه‌های منطقه در آن لحاظ نشده باشد دارای اشکالات اساسی است.“

وی خاطرنشان کرد: ”طرح تقسیم به شکلی که الان در مجلس است دارای اشکالات اساسی است و همانطوری که وزارت کشور گفته قابلیت اجرایی ندارد اما اینکه در آینده این اتفاق بیفتد و یا نیفتد و یا به چه شکل انجام شود باید یک اجماع عمومی بین نخبگان، متنفذین و علمای منطقه را به همراه داشته باشد.“

لازم به ذکر است، ۴۹ نماینده مجلس از حوزه‌های مختلف شرق، غرب، شمال و جنوب جغرافیای ایران اخیراً طرح تقسیم بلوچستان و سیستان را اعلام وصول کردند؛ طرحی که با مخالفت نمایندگان و اقشار مختلف مردم بلوچ مواجه شده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*