تخریب منازل هشت خانوار در چهبار

به گزارش رسانک ستاد مُعینِ بنیاد مسکن شهرستان چهبار با همراهی حراست شهرداری چهبار و خود شهردار چهبار آقای حقانی با پشتیبانی ارگان های نظامی، امنیتی از جمله کلانتری ۱۲ گلشهر در یک حرکت فراقانونی به بهانه واهیِ عدم مجوز ساخت، حوالی ساعت ۲ بامداد جمعه ۹ آبان ماه ۹۹ با یورش به منازل مردم بلوچ در محله گلشهر، خیابان تیس، کوچه تیس ۷ شهر چهبار اقدام به تخریب منازل مسکونی ۸ خانوار در کوچه مذکور کردند.

یک منبع آگاه در این باره به رسانک گفت: “مامورین امنیتی با پوشش های لباس شخصی و نظامی حضور یافتند و بدون حکم قضایی خواستار تخریب منازل بودند که با مقاومت و اعتراض اهالی ۸ منزل مذکور روبرو شدند”.

وی اضافه کرد: “پس از اعتراض اهالی، مامورین اقدام به ضرب وشتم مردم و حتی کودکان با استفاده از شوکر، اسپری فلفل و باتوم کردند که در پی آن یک خانم بی هوش شده و دو نفر (یک زن و خواهرزاده اش) نیز بازداشت شدند که ساعاتی بعد، پس از تهدید و تعهد آزاد شدند”.

وی ادامه داد: “پس از تخریب منازل، مقداری از آوار را با ماشین ده تن بهمراه خود بردند و برخی دیگر را با لودر به داخل رودخانه منتقل کردند و از محل متواری شدند”.

گفتنی است در مجاورت منازل مذکور منزل یک شهروند بدلیل رابطه نزدیکش با شهردار و ستاد معین بنیاد مسکن شهر چهبار از تخریب در امان مانده است و صرفا منازل شهروندانی که دست شان به جایی بند نبوده، تخریب شده است.

رفتارهای فراقانونی و خارج از عرف مسئولان در موارد چنینی در شهرهای مختلف بلوچستان در حالی تداوم دارد که نه نمایندگان حکومت در مجلس و نه دادستانی درباره آنها اظهار نظر نمی کنند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*